NA: Seiko 6139 - 6012

Vandaag kwam de postbode weer met een pakketje, dit keer uit Amerika.
En wederom een vintage Seiko chronograaf :slight_smile: Dit maal een 6139-6012 uit mei 1971.
De bezel van dit model is vervangen voor die van een Pogue, dus het is een pepsi tachymeter ipv een stalen kale bezel. Persoonlijk vind ik dit mooier, want het geeft het horloge wat meer kleur, maar ik twijfel dus om een NOS bezel te bestellen om hem origineel te maken.
Het horloge is verder erg gaaf om te zien en werkt ook nog goed, dus ik ben weer helemaal in m’n nopjes :slight_smile:
Helaas heeft het horloge wel wat deukjes e.d. in de kast, maar dit stoort me verder niet. Het laat juist mooi zien dat het horloge ook is gebruikt de afgelopen 45 jaar, en niet alleen in een kastje heeft gelegen. Of juist is overgepolijst, wat je soms ook ziet bij deze Seiko’s.

Nu is het wachten op de (voor nu) laatste Seiko 6139 die ik besteld heb, namelijk een Pogue, en dan is m’n minicollectie 6139’s wat mij betreft compleet.
Ik kwam er helaas wel achter dat de bandmaat voor deze kast 19mm is, ik hoopte op 20 (of 18) maar gelukkig past een 20mm bandje ook nog met wat proppen.

Hier wat foto’s van mijn laatste aanwinst

10 likes

Mooie aanwinst!
Veel plezier ervan!

1 like

Gefeliciteerd! Man, wat zijn ze toch lekker, die vintage auto chrono’s van dit merk! Moet zeggen dat ik op jouw foto’s die Pogue bezel niet eens vind misstaan. En het is natuurlijk wel 's werelds meest ‘modbare’ horlogemerk. Maar heb je zo niet een dubbele tachyschaal? Omdat 't een vintage is, zou ik 'm zelf helemaal origineel willen.

Ook omdat ie met de gladde bezel eigenlijk al genoeg uitstraling heeft. Precies goed, imo!
Veel plezier met deze fijne aanwinst!

Dankje!
Ja klopt het is daarom een beetje dubbel… Maar de interne bezel is niet meer erg goed afleesbaar, de letters zijn ondertussen wat vervaagd. Daarom valt de dubbele tachymeter niet erg op.
Maar het is zoals je zegt, het misstaat niet maar het gaat toch om een vintage klokje. Ik denk dat ik toch maar een bezel bestel. Binnenkort krijg ik immers toch al een andere vintage pepsi chrono binnen en dan lijken ze weer teveel op elkaar.

Mijn beste,

Een mooie verworvenheid!!
Veel draag-plezier.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Leuke aanwinst … proficiat !

1 like

Ziet er leuk uit zo, en als het moet kan je altijd nog een 19 mm bandje op maat laten maken (door Ko bijvoorbeeld) :+1:

1 like