NA: Seiko 6309-7290 uit 1985

Een weekje geleden was ik druk aan het onderhandelen met @Spooler en vandaag lag hij dan (eindelijk) op de spreekwoordelijke deurmat.

Een Seiko 6309-7290, volgens het serienummer uit 1985. Dat maakt het horloge 2 jaar ouder dan ik zelf ben en daarmee mijn eerste echte vintage horloge. En dat geeft toch een bijzonder gevoel.

Na het horloge goed bestudeerd te hebben maar eens om de pols gedaan. Dat staat zeker niet gek, al ben ik zeker geen fan van de (aftermarket?) rubberen strap. Wat mij direct opviel is de bi-directional bezel, dit is op oudere Seiko’s vaker en werd pas later aangepast naar Uni-directional voor de veiligheid van de duiker.

Het horloge lijkt redelijk op tijd te lopen en alles voelt soepel aan. Na openen constateer ik wel dat er onderhoud nodig is, het loopt allemaal wat stroever dan zou moeten wat mij betreft. Dit was ook duidelijk gecommuniceerd dus geen probleem.

Ik ga het horloge zelf binnenkort een onderhoudsbeurt geven en wellicht wat kleine aanpassingen doen, maar dat weet ik nog niet zeker.

De het horloge verkeert verder in uitstekende staat, ik was dan ook zeer aangenaam verrast en wil @Spooler nogmaals bedanken voor de leuke deal!

Zonder foto’s is er ook niets aan, dus bij deze:

15 likes

Gefeliciteerd ! :slightly_smiling_face::+1:t2:

1 like

:star_struck: Een mooi aanwinst :+1:

Gefeliciteerd :beers:
Groeten iwan :motorcycle:

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Mooie aanwinst.

Komt denk ik omdat de wijzerplaat, wijzers en insert aftermarket zijn.

1 like

Ja klopt, de wijzers lijken wel origineel overigens, de dial en insert inderdaad niet. Hiervan was ik ook op de hoogte hoor! Maar de kast en bezel zijn ook nog erg netjes. Ik had geen origineel horloge verwacht, maar ook zeker niet een horloge in deze staat.

Vaak zie je dat de kast veel gepolijst is of de caseback dusdanig gepolijst is dat deze geen details meer toont. En dit horloge is gewoon nog netjes.

1 like

Ben blij dat hij bevalt. Was bij mij een 10 jarenplan geworden ben ik bang. Veel plezier ermee.

1 like