NA: Seiko 7006-8030 duiker, een echte!

Sinds 2018 wordt de markt opeens overspoelt door deze modellen, bijzonder want deze vintage sports duikertjes zijn vrij zeldzaam. Ook bijzonder dat ze allemaal vrijwel in nieuw staat zijn, maar als je verder gaat kijken zie je dat er helemaal niks klopt van die horloges. Ze hebben een laser etched caseback bijvoorbeeld, die horloges zijn gewoon 100% fakes. Fake kasten/deksel, fake wijzerplaten, fake bezels en vaak uitgerust met een later/goedkoper 7009 uurwerkje. Heel bijzonder dat zo’n obscuur vintage model gefaked wordt, maar het gebeurt dus echt. Ondertussen worden ze gewoon rustig op ebay en catawiki aangeboden. De echte exemplaren zie je niet veel maar ik heb er een gevonden. :smile:

De sports duikers zijn vind ik wat ondergewaardeerd binnen de Seiko comunity. Je hoort veel over de chrono’s en de normale duikers maar over de 70m sports duikers niet veel. Wellicht omdat ze niet zo veel voorkomen dat je er ook minder over hoort. Vooral in Europa zie je ze veel minder. Ik vind ze in ieder geval leuk, coole vintage ontwerpen en vaak ook kleurrijk. Formaat is doorgaans ook erg netjes, rond de 38mm. Deze 7006-8030 is zelfs 40mm. Hij bevalt erg goed in het echt, nu wellicht eens opzoek naar een nieuw glaasje.

En uiteraard op een tropic gezet :smile:

Met het “echte” gestempelde deksel.

41 likes

Mooie Daniel (die andere twee ook trouwens :heart_eyes: )! Enjoy!

2 likes

En ik maar denken dat wij veilig zaten met onze ouwe rommel. :frowning_face:

Maar voor jou een mooie aanwinst! Veel plezier ermee. :+1:

2 likes

Kennis is alles in de vintage wereld. :sunglasses:
Gefeliciteerd met deze leuke aanwinst en veel plezier ermee. :+1:

1 like

Tja ik vraag me echt af hoe dat in zn werkt gaat, wie zo iets bedenkt en opzet. Het blijft heel erg uitkijken maar een echte vintage fake is toch vrij uniek.

1 like

Ja, samenraapsels, daar lette ik wel op, maar een moedwillige kopie met neppe onderdelen, daar was ik inderdaad niet op bedacht. :open_mouth:

1 like

dibs

1 like

Gaaf, gefeliciteerd met deze NA. Wat een schoonheid :ok_hand::ok_hand::+1:

1 like

Ik zal het onthouden maar ik zal deze denk ik niet snel flipperen. Tenzij ik een mooie oranje vind misschien :grinning::+1:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze geslaagde aanwinst!!
Een sportieve vintage voor een speelse tijd.
Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Super leuk! Veel te vinden in de VS, helaas niet zomaar aan te schaffen dankzij het vermaledijde “global shipping program”.

1 like

Zijn inderdaad leuke horloges, ik heb een zwarte en oranje.

Helaas moet ik tot mijn schande bekennen dat ik mijn huiswerk niet goed had gedaan en niet wist dat er "fakes"in de omloop waren. Ik dacht vorig jaar snel even een zilveren te scoren en bleek dit een nepper te zijn. Is overigens behoorlijk goed gedaan.

3 likes

Goed gedaniël !

1 like

Die oranje van jou is echt heerlijk!

Lang zoeken wordt beloond :slight_smile:
Prachtige aanwinst :ok_hand:

1 like

Zeer gaaf :+1::blush:

1 like