NA: Seiko 7016-5020 die andere vierkante

Veel mensen kennen de vierkante Seiko Monaco wel denk ik. Dit is het andere vierkante model uit de 7016 serie bijgenaamd “tank”. Ik vind hem in deze kleurstelling het mooiste, echt heel gaaf dat bruin, oranje en goud, op en top 70s. De zwart/blauw/stalen is een heel stuk minder uitgesproken. Het blijft toch altijd een gok om een horloge te kopen naar aanleiding van een paar slechte foto’s. Het valt niet echt tegen moet ik zeggen. Helaas waren er wel wat probelemen met het uurwerk, maar die heb ik vrij eenvouding allemaal kunnen oplossen en hij werkt goed. Toch vind ik het opvallend bij hoeveel horloges die ik op ebay koop wel niet iets mis is. Dat is zelfs op marktplaats echt veel minder. Foto van de verkoper:

Ik val in herhaling, ik heb dit al veel vaker gezegd maar ik vind de 7016 echt een mooi uurwerk en is m.i. ook de beste uit de automatische chonograaf familie. Blijft bijzonder hoe je voor een redelijk klein bedrag nog zo’n bijzonder uurwerk kan scoren. Wat betaal je bij tegenwoordig voor een in-house flyback chronograaf? Het hele horloge is maar 12.5mm dik en het was dan ook de dunste automatische chronograaf tot aan 1988 lang nadat de productie al gestopt was.

Veel van deze 70s Seiko’s werken met een push systeem voor de quickset van de dag. Je moet de kroon indrukken om de dag te verstellen. Bij het merendeel van de horloges die ik de afgelopen tijd gekocht had werkte dit niet meer. Maar bij een groot aantal is dit gewoon vuil in de kroon waardoor e de kroon niet ver genoeg meer kan indrukken. Zo ook bij deze, het werkt allemaal weer goed na het schoon gemaakt te hebben.

Van lelijk ding:

Naar leuk retro 70s horloge:

Nu nog een bijpassend bandje vinden want in 22mm heb ik maar weinig banden.

27 likes

Dat heb je heel netjes gedaan. Gaaf ding hoor.

1 like

Mooi werk zeg!

1 like

Absoluut niet mijn ding, maar mooi opgeknapt en de 70’s kleuren doen me toch ook wel weer wat.

1 like

Enorm gaaf, oranje accenten blijven geweldig.

2 likes

Absoluut wel mijn ding :wink:. Heel gaaf!

1 like

Dit!
En dat in combinatie met lekker smerig jaren 70 bruin. Zoals het hoort :ok_hand:
Toffe NA!

2 likes

Mijn beste,

Chapeau!!
Een eigenzinnige vintage!!
Leuk hoor!!
Ik wens je er een behouden tijd met. :watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like