NA Seiko 7A28 7030, info gezocht

Wat mij snel opviel, is het verschil in lijndikte en zwarting van de cijfers in de subdials.
De 6 en 8 van de rechter dial vergeleken met de cijfers in de linker dial.
Ook de plaatselijk vervaagde type aanduiding zoals @koekoek vermeld, ziet er vreemd uit

Dat heb ik vaker gezien. Ik heb ook jaren een 7A38 die dit ook heeft. Verder is de verf niet tegen de indexen opgelopen, dus een repaint lijkt me uitgesloten. Vanmiddag zal ik er nog eens goed naar kijken en een betere foto proberen te maken.

Hij misschien wel, maar de veilingmeester niet.

Mooi horloge! Hij is in ieder geval ooit uit elkaar geweest! De chapterring en wijzerplaat lijnen namelijk niet netjes uit! Dit was destijds bij Seiko wel nog in orde.

En ik denk dat de 1/10 dail niet meer meeloopt. Deze staat netjes op 0 terwijl de chrono loopt.

Klopt, batterij is leeg. Puls is niet sterk genoeg meer om die van zijn plek te krijgen. Scherp gezien!

Met 7a chrono’s wordt eigenlijk niet vaak geknutseld. Maar als ik kijk lijken de sub dials ook niet de verhoging in het midden te hebben? Ook de oranje wijzers zijn apart. :thinking: Ik zou er niet genoeg van af weten om te weten of er variaties in wijzerplaten of wijzers kunnen zijn.

Dat heeft vaak niet met de batterij te maken maar met de olie in het uurwerk die oud geworden is. Is er nog wel een puls en komt hij niet meer van zn plaats? Anders ie een doode spoel ook een mogelijkheid.

Ten eerste heel mooi horloge, heb zelf een Seiko 6139 6002 Pogue. Ik had deze versie al eens voorbij zien komen, erg mooi. Heel veel draagplezier en stelhij valt toch tegen, laat het maar weten. Ik heb zeker interesse.