NA: Seiko 7A38-706A (grail!)

+1
Ben ook niet zo’n fan van Nato’s.
Stukje leer proberen?

Thanks!
Wat zou je me aanraden? Dit is een 2-piece NATO omdat ik niet zo gecharmeerd ben van de ‘flap’ die een reguliere nato met zich meebrengt. Helaas is hij net wat te lang waardoor het uiteinde uitsteekt doordat de vaste keeper niet afdoende is.

Ik moet zeggen dat de NATO in het echt gewoon mat oogt en niet zo glimt als op de foto’s. Net katoen. Past er qua kleur en materiaal perfect bij naar mijn smaak, ik zoek gewoon nog een betere.

Smaken verschillen uiteraard.
Maar een lederen band zou ik verkiezen boven een Nato.

Mooi en een tof verhaal!
(toen ik het woord “grail” las verwachtte ik een epistel over een 10K Rolex :smirk: )

En ook een mooi horloge trouwens; Nato draagt fijn en ik vind de kleur en de nato stijl echt wel passend bij je horloge! Ik ben fan van nato’s!
Hoewel een lichtbruine leren band ook mooi zou staan bij die donkere wijzerplaat! :sunglasses:

Wat is trouwens de diameter van je horloge? 38mm?
(hoe kleiner & compacter hoe sjieker!) :slight_smile:

Heel veel draagplezier!!!

2 likes

Hahaha! Alles is relatief zo blijkt maar weer.

Leer heb ik zeker overwogen maar het blijft toch altijd kwetsbaar en ik kan het nooit volledig onbezorgd dragen. Dit is niet te slopen en dat is wel fijn. Het is ook lekker sportief op een sportief horloge :D[quote=“Jaroen, post:24, topic:135954”]
Wat is trouwens de diameter van je horloge? 38mm?(hoe kleiner & compacter hoe sjieker!) :slight_smile:
[/quote]
37mm geloof ik. Perfect formaatje voor mijn pols.

2 likes

Ik las al dat het een 37mm horloge zou moeten zijn en je hebt als ik je horloge op je pols zie inderdaad gewoon ‘bescheiden’ polsen :smirk: (verhoudingen zijn altijd moeilijk in te schatten)

Overigens vind ik persoonlijk een kleine chrono met veel functies veel sjieker (en ook duurder/exclusiever) ogen dan zo’n hockeypuk!

Je horloge heeft trouwens veel weg van mijn Speedmaster triple date automatic (mijn grail) :smirk:
Trouwens: volgens de meeste forummers hier is een grail iets wat je nooit zult bereiken; jij en ik hebben duidelijk een andere definitie!

P.s negeer de nato haters! :sunglasses:

1 like

Het lijkt erger dan het is. Een klatser als de Steinhart OVM 1.0 kan ik prima hebben.

Volledig eens hier. Klein maar fijn is het credo, en daarom vintage :wink:

Wat betreft de overeenkomsten met de Speedmaster: ssssst. Daar zijn al heel veel woorden aan vuilgemaakt :wink:
Persoonlijk vind ik het horloge inherent anders dan de Speedy maar qua uiterlijk zijn er zeker overeenkomsten! Klopt natuurlijk. Zo’n Speedmaster wil ik ook wel trouwens :smiley:

Deze grail wás voor mij ook onbereikbaar overigens. Begin 2017 kocht ik een Seiko van €75 en dat was al best wat als beginnend horlogefreak op een studentenloontje. Maar inmiddels heb ik al heel wat moois mogen bezitten dus ik ben wat doorgewinterder. Ik was gewoon al zo lang gek op dit horloge dat ik gelijk toehapte toen ik de kans zag.

Ik vermoed dat de meeste wristshots met groothoek worden gemaakt. Dit vertekent de verhoudingen zeker door perspectivische vertekening.
Meestal gebruik ik een compact (Sony RX100 MkII) die alleen in groothoek stand redelijk dichtbij kan komen. De in-camera jpg’s worden weliswaar automatisch gecorrigeerd voor vertekening, maar de raw bestanden niet.

1 like