Ergens begin de jaren 2000 loop ik rond in een shopping mall in Bangkok. Mijn eerste reis buiten Europa. Na heel wat designer horloges te hebben versleten, lees Guess en Diesel, en gepassioneerd door luchtvaart, kom ik de Seiko SNA411P1 tegen, Flighty voor de kenners. Geen idee wat ik betaald heb, ik vermoed zo een 400€. Serienummer begint met 9, gemaakt in 1999? Geen idee.
20 jaar later, eindelijk piloot brevet afgelegd, mooie collectie met o.a. Speedy en Breitling B1, blijft er toch 1 Seiko tot de verbeelding spreken. De ANA pilot, of 7s26-0620.
Paar keer tegengekomen, maar ofwel te duur, onbetrouwbaar verkoper, etc …
Onlangs na wat sparen voor mijn vriendin een Omega Seamaster Quartz kunnen kopen, witte dial, prachtig!! Zegt ze: “kon ik maar iets terug doen, wat zou voor jou een heel speciaal horloge zijn?” (Binnen een niet verzamelaars budget )
Hier zijn we dan! Eindelijk in de collectie, en voor mezelf waarschijnlijk het horloge met de meeste betekenis.
Van harte met je nieuwe aanwinst, ik vind het sowieso al een leuke uitvoering maar helemaal geweldig dat het dan ook nog zo goed tussen je collectie past