NA: Seiko 7s26-0620 ANA Pilot

Eerst de foto:

En dan een laaaaaaaang verhaal:

Ergens begin de jaren 2000 loop ik rond in een shopping mall in Bangkok. Mijn eerste reis buiten Europa. Na heel wat designer horloges te hebben versleten, lees Guess en Diesel, en gepassioneerd door luchtvaart, kom ik de Seiko SNA411P1 tegen, Flighty voor de kenners. Geen idee wat ik betaald heb, ik vermoed zo een 400€. Serienummer begint met 9, gemaakt in 1999? Geen idee.
20 jaar later, eindelijk piloot brevet afgelegd, mooie collectie met o.a. Speedy en Breitling B1, blijft er toch 1 Seiko tot de verbeelding spreken. De ANA pilot, of 7s26-0620.
Paar keer tegengekomen, maar ofwel te duur, onbetrouwbaar verkoper, etc …
Onlangs na wat sparen voor mijn vriendin een Omega Seamaster Quartz kunnen kopen, witte dial, prachtig!! Zegt ze: “kon ik maar iets terug doen, wat zou voor jou een heel speciaal horloge zijn?” (Binnen een niet verzamelaars budget :wink: )
Hier zijn we dan! Eindelijk in de collectie, en voor mezelf waarschijnlijk het horloge met de meeste betekenis.

Nu op zoek naar wat leuke bandjes !!!

45 likes

Prachtige Seiko! Mooie wijzerplaat en wijzers. Geweldige kast.
Veel plezier ermee.

1 like

Heel gaaf! :ok_hand: Gefeliciteerd met deze bijzondere aanwinst!

1 like

Wat een beauty! Gefeliciteerd met je NA en lieve vriendin!

1 like

Mooi man! Leuk dat jullie de hobby delen. :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een enthousiaste introductie van een levenslustig horloge!!
Ik wens je er een bijzonder aangename tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Hartelijk gefeliciteerd met deze speciale editie. Wat een geweldig cadeau! Geniet ervan! :tada:

Ik zit er ook al een paar jaar op dit horloge te azen, maar de tweedehands prijzen zijn behoorlijk hoog ervan. :grimacing:

1 like

Mooi hoor! Nu nog het bandje en doosje :blush:

4 likes

Goed verhaal, leuk om te lezen. Top vriendin :+1:t2:. Gefeliciteerd met deze bijzondere NA

1 like

Leuke achtergrond bij het horloge :star_struck: En natuurlijk een mooie Seiko, gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Echt heel tof :heart_eyes:

1 like

Met de Seiko piloot vrienden:

2 likes

Das een mooie, gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :ok_hand:

1 like

Van harte met je nieuwe aanwinst, ik vind het sowieso al een leuke uitvoering maar helemaal geweldig dat het dan ook nog zo goed tussen je collectie past :blush::+1:

1 like

Tof! Leuk verhaal ook erbij! Congrats!

1 like

Mooi hoor! Leuk verhaal ook, gefeliciteerd. Bijzondere Seiko.

1 like