Daar-is-ie-dan, na een lange zoektocht, de Seiko A159-5009A!
Sinds ik op dit forum meelees en heel af en toe iets post, heb al een paar mooie horloges gekocht (SARB033, SARB035, SKX007 en meer!). Nooit eerder heb ik een NA geschreven. Waarom nu dan wel? Dit horloge is de reden dat ik de eerste keer op dit forum belandde, vandaar dat ik het ook niet meer dan terecht vond om hier dan maar een “NA- Topic” voor aan te maken.
Er zijn behoorlijk wat variaties van dit horloge, volgens mij allemaal met hetzelfde type nummer. Dit zorgde ook in mijn zoektocht voor verwarring, zelfs hier op dit forum. Ik had hier een ‘gezocht’ topic aangemaakt, waar ik veel hulp kreeg van jullie (mijn dank is nog steeds groot!). Echter, was het vaak net een iets anders model. Soms waren de letter van ‘stop’ en ‘watch’ blauw in plaats van geel, dan stond de text onder het display in plaats van er boven of er was iets anders ‘net niet helemaal hetzelfde’. Wat een doolhoof bleek dit te zijn!
De enige andere helemaal gelijke die ik kon vinden was verkocht voor 180 euro en volgens mij staat er nu nog eentje voor 250 euro - beide ver buiten het budget. Maar nu gelukkig eindelijk gelukt!
Waarom nou precies dit horloge? Echt mooi? Nee, eigenlijk niet. Maar omdat dit horloge hetzelfde horloge is wat mijn vader vroeger altijd gedragen heeft, hecht ik er emotionele waarde aan en dat maakt het voor mij een geweldig horloge, misschien zelfs wel mijn ‘grail’! De emotie en het oog voor de kleinste verschillen tussen dit soort horloges, daar gaat het voor ons ‘horloge-nerds’ toch eigenlijk ook om?
Hoe dan ook, ik ben erg blij met wat waarschijnlijk de goedkoopste grail hier op het forum is!
(Ok, ok, 'een-van-mijn-grails-naast een waslijst aan Grand Seikos en een Tudor Black Bay58)
Het horloge is niet in perfecte staat, maar het display werkt 100% en alle functionaliteit doet het! Wel zal er het een en ander aan moeten gebeuren (TIPS en adresjes waar ze aan digitale horloges werken zijn welkom!).
Hoe dan ook, omdat bovenstaande niemand waarschijnlijk iets interesseert, zijn hier even een paar foto’s (helaas ben ik geen foto-genie en zijn het een beetje saaie foto’s):