NA: Seiko A860-4001 Digital Audio Watch NOS

Een paar dagen geleden kwam een pakket met een hoop horloges uit Japan. Waaronder dit horloge. Het is geen horloge, dat ooit de schoonheidsprijs zal winnen, maar het is zeker een heel gaaf ding!

De reden daarvoor is, dat het de tijd (dan wel in het Japans) voorleest. Je kunt het natuurlijk gewoon van het LCD-schermpje aflezen, maar het is wel leuk. Ieder uur kun je dan ook nog automatisch de tijd laten voorlezen. Jammer dat dit niet in het Engels kan, maar dat maakt het horloge niet minder leuk…

Voor mij heeft het nog een andere reden om dit leuk te vinden: Het bedrijf, waar ik voor werk, is in handen van een Japanse firma, die nogal regelmatig op bezoek komen. Ik ben wel benieuwd, hoe ze daarop dan reageren…

Dit horloge is vooral leuk als gimmick, maar het draagt zelfs erg fijn. De band was op volle lengte, maar voor mij nog net te kort. Maar, ik heb nogal wat bandjes liggen, en daar zaten zowaar enkele passende schakels bij. En nu kan ik het horloge gewoon dragen.

Dit horloge was NOS, geen spoor te zien, dat dit ooit gedragen is. Geen krasje, helemaal niets. Zelfs met de originele handleiding erbij, die dan in het Japans en in het Engels is, en de originele doos. Dat maakt het dan helemaal af.


En op youtube vond ik nog een filmpje, waar alle functies worden voorgedaan…

33 likes

Leuke aanwinst Patrick :+1:

1 like

Speciaal, gefeliciteerd

1 like

Cool ding

1 like

Meer dan leuk!
Als je het slim speelt vraag je om een cursus Japans klok kijken (inclusief studiereis) van de baas.

1 like

Mijn beste,

Aparte aanwinst hoor!!
Anders dan anders!!
Ik wens je er een inspirerende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel gaaf Ik heb nog een Seiko wereldklok in credit card formaat waarbij een Japanse dame de stad en dan de tijd voor leest.

1 like

Mooi apart horloge :+1:t2::+1:t2:.

1 like

Ik ook ! Denk dat ze erg prettig verrast zullen zijn en kun je meteen eenpaar van je mooiste Seiko’s showen…. :+1:

1 like

:thinking: de schoonheidsprijs :nerd_face: is iets betrekkelijk en de kwestie van smaak :wink:, maar de zeldzaamheid-prijs :trophy: :clap: :clap: verdient ie wel :+1:
Gefeliciteerd en groeten van Iwan :motorcycle:

1 like

Heel apart en meer sience fiction :smiley:. Leuk hebbe dingetje en zal door je Japanse collega’s zeker gewaardeerd worden. Veel plezier er mee!

1 like

Leuk en bijzonder. Van harte!

1 like

Het is van 1990, dus nu 34 jaar oud…

1 like

Bijzonder. Gefeliciteerd

1 like

Geinig.

1 like

Wat een leuk ding.

1 like