NA: Seiko Alpinist SPB089

Nieuw binnen via een vriend in de VS die wél op tijd bestelde bij Hodinkee :sweat_smile:

Eerste indruk: mooi elegant horloge met indrukwekkende specs: 20bar waterdicht, saffier glas en natuurlijk de kompasfunctie. In die zin doet het me denken aan oyster perpetuals die als tool watch dienden op vele expedities voordat men de tool watch officieel uitvond.

Blij mee. Blijvertje? You never know!

66 likes

Gefeliciteerd met deze !

1 like

Mooi ding. Ook 38mm, net als die groene?
Is bij deze het standaard bandje een beetje bruikbaar?

1 like

Weet niet hoe ze meten maar deze is officieel 39,5mm. Door de vorm van de kast en de relatief kleine wijzerplaat draagt ie optisch meer als 37/38.

Bandje wat er bij zit, ziet er goed uit maar vond dit mooier dus heb het niet gedragen.

Heel erg mooi.
Geniet ervan.

1 like

Erg mooi!

1 like

Heel mooi, persoonlijk vind ik de groene mooier maar deze is ook echt heel gaaf. Ik zou hem voorlopig nog niet weg doen als je ziet wat de prijzen van die groene doen… Veel plezier er mee!

2 likes

Vet! Congrats!

1 like

Wat een mooi stuk, enjoy! Zou hem zeker een tijdje houden :wink:

1 like

Vind het de mooiste Alpinist, echt heel gaaf!
Gefeliciteerd man :+1:t2:

1 like

Nooit gecharmeerd geweest van de groene Alpinist maar deze blauwe is wel heel mooi hoor! :+1:

1 like

Gefeliciteerd, wat een mooie seiko

1 like

Nummer 538. Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like

Niet mijn favoriete nummer, maar ja wat doe je eraan :slight_smile:

Gefeliciteerd met deze knapperd ben jaloers !

@watchcontext even nieuwsgierig heeft u deze u laten toesturen vanuit de VS door uw vriend en if so moest u dan inklaringskosten / belasting betalen ?
Ik heb zelf 2 horloges in San Francisco bij een vriend van me liggen die wachten op hun reis naar Nederland omdat ik de verzending niet aandurfde i.v.m. bovengenoemde kosten.
Maar wellicht is dat dus totaal geen issue, wat is uw ervaring ?

1 like

Heel mooi! Van harte. :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Ziet er prima uit!!
Oogt enigszins Vintage.
Leuk hoor!!
Veel draag-plezier. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Nou dat is zeker een issue. Dat is alles wat ik er over kan zeggen op een publiek forum :wink:

2 likes

Mooie aanwinst! Groeten van zijn broer.

9 likes

Ah de oude condoom met vaseline truc. Maar het is het waard! Schitterende plaat zeg :sunglasses:

2 likes