Na een aantal maanden mezelf verdiept te hebben in horloges en wat ik mooi vind en na nu een aantal weken lid te zijn op het forum toch mijn allereerste horloge gekocht en wel de Seiko Alpinist SPB243J1 van @PaulRush.
Toen ik lid werd van het forum werd het kiezen van een horloge nog lastiger!
Na een post gemaakt te hebben over een aantal horloges en iemand mij wees op SEIKO ben ik hier eigenlijk erg in geïnteresseerd geraakt. Mede door de historie etc.
De Grand Seiko sprak mij erg aan maar omdat ik nog nooit een horloge aan gehad had dacht ik dat het verstandiger was om eerst wat minder geld uit te geven.
Zodra ik deze tegen kwam wist ik het eigenlijk al! Niet teveel poespas, elegant en mooie afwerking, een automaat zoals ik wilde ben ik over gegaan tot koop en toen hij vanmiddag binnen kwam was ik er gelijk weg van! Het gewicht viel reuze mee hij zit niet in de weg en alle vooroordelen waren de deur uit. Ik ben besmet geraakt met het horloge virus haha.
Dit is wat de fabriekant er over zegt
Seiko prospex 1959 herinterpretatie van de alpinist
Dit horloge is geïnspireerd op de originele ‘alpinist’, voor het eerst gelanceerd in 1959 exclusief op de Japanse markt voor Japanse ‘yama-otoko’ bergmannen, om betrouwbaar te zijn op verraderlijk terrein.
De 2021-versie is ontworpen voor praktisch gebruik - aangedreven door het automatische 6r-uurwerk met goed zichtbare lumibrite op de wijzerplaat en wijzers - gemakkelijk te zien in elk licht.
Prospex is een samenvoeging van de woorden ‘professional’ en ‘specificaties’. ’