Het kan verkeren. Tot pakweg een maand of 2 geleden had ik nog nooit van de Seiko Astron gehoord en nu al mijn derde exemplaar aangeschaft.
Het begon met een foto hier op het forum en daarna het gebruikelijk googlen bracht me bij mijn eerste aanschaf bij een juwelier in de winkel. Dat was een SSE161. Een NOS want uit de oudere serie die niet meer gemaakt wordt sinds een aantal jaar. En een ‘simpele’ uitvoering want maar 1 extra dial. Maar juist dát is iets wat ik wilde bij een Astron. Meerdere subdials vind ik te druk. Deze had een zwarte wijzerplaat en metalen band.
Het toeval wilde dat ik bij een plaatselijk juwelier weer eens binnen was om een Breitling en Baume & Mercier te passen en er daar ook een Astron in de vitrine stond met 1 subdial en nu met witte dial en lederen band met sjieke vouwsluiting. Ik was verkocht en heb gekocht. Wederom een NOS en ook weer met 2 jaar garantie.
Dan nu de NA, de SE159. Op de een of andere manier heb ik een zwak voor blauwe dials en daags na aanschaf van de zwarte 161 werd ik geattendeerd door een mede forumlid dat er ook een blauwe versie van was!! Ik was opnieuw verliefd.
En weer was ik weer aangewezen op de NOS markt, net zoals bij de zwarte en de witte.
Nadat ik de zwarte had verkocht aan mede Astron forummer (inderdaad degene die mijn op het bestaan van een blauwe versie wees! ) kwam e.e.a. in een stroom versnelling en binnen 24 uur na de prettige fysieke overdracht met koffie kreeg ik van hem ook nog de tip op ebay van de blauwe versie! Te koop bij een juwelier op Sicilië. Gelukkig sprak hij engels en na een scherp bod en mooi tegenbod was de koop beslecht.
DHL express kreeg ik er gratis bij en met een paar dagen was ie binnen.
De doos was mooi op z’n Italiaans ingepakt, met strik en al en gelukkig heb ik daar nog een foto van gemaakt. Verdere uitpak foto’s ben ik vergeten.
Ik ben heel blij met de blauwe versie. Het is een sunburst dial die continue wijzigt met veranderende lichtinval.
Hieronder wat foto’s.