NA | Seiko Astron SSJ013J1

Eerst aangekondigd, maar nu dan in het eggie. Gefeliciteerd met dit wonderlijk vernuftige horloge! Echt een topper, zij het een topper in bescheiden mate.

1 like

Nog eentje dan … :heart_eyes:

Thanks mannen! :hugs:
Dit is inderdaad een mooie allrounder, erg draagbaar.

7 likes

Heel gaaf :ok_hand: Gefeliciteerd! Heel veel plezier ermee. Ben benieuwd naar de verdere foto’s :grimacing:

1 like

Leuk verhaal om te lezen.

Ik vind hem ASTRON-omisch mooi :wink::partying_face:

1 like

Supergave Astron! :dizzy:

1 like

Hij is echt mooi…:smiley::wink:

1 like

Ook jullie veel dank voor de leuke reacties! :hugs: :pray:

1 like

Pfff, ik zit al de hele ochtend te genieten van deze SSJ013 zonder ook maar enig idee van de tijd te hebben. Wat een mooi ding! Vind ik …

4 likes

Ik heb dezelfde nooit gedragen kijk er alleen maar naar.

1 like

Tot anderhalve week terug had ik deze ook nog niet in het echt gezien, alleen maar op foto’s. De foto’s gaven mij al wel de kriebels. Toen ik deze, in mijn ontdekkingstocht voor de Seiko Speedmaster ‘Gulf’ (SSC937), echt in handen kreeg was ik dan ook gelijk verkocht. Tel daarbij op dat ik na een jaar Squale Matic wel zin had in iets anders en de knoop was snel doorgehakt.

Als je de kans krijgt om deze eens te proberen, doen! Pas wel op, want als je banksaldo het op dat moment toelaat ga je waarschijnlijk voor de bijl:sunglasses:

Ik heb hem al gekocht vorig jaar juli.

1 like

Ow echt? En je draagt 'm niet.
Begrijp ik dat goed … :thinking:

Ja klopt anders komen er krassen op.:smiley:

Mooi man, geniet ervan :wink:

1 like

confused

Oké.

Bij normaal gebruik zal 't allemaal wel meevallen, zo is ook mijn eigen ervaring. Ik heb hiervoor vier andere Astrons gehad met de dezelfde “super hard” coating, Zaratsu polijstwerk (‘als een spiegel’) en dezelfde hairline finish. Alle vier zijn dagelijks gedragen - één zelfs bijna een jaar lang - enne ze waren bij verkoop nog als nieuw. Geen krasje te bekennen, op de kast.

Wel grappig, er stond er onlangs een ex op Marktplaats met een kletsverhaal erbij dat 'ie weinig gedragen was en dat de Astron er daarom nog zo mooi uitzag. Tuurlijk. Die betreffende Astron heeft een half jaar lang 24x7 op mijn pols gelegen :joy::joy::joy: … maar inderdaad, hij had geen krasje. Goeie coating gebruikt Seiko! Echt. Tuurlijk is de sluiting van de band wél een beetje vatbaar - vooral als je een deskdiver bent - maar de kast heb ik nog nooit beschadigd. Afkloppen, want het kan natuurlijk wél. Tja, wat dan? Doet denk ik even pijn, maar het blijft wel een gebruiksvoorwerp. Als ik een horloge alléén maar wil bekijken, ga ik even naar de juwelier. Kost me wel altijd geld trouwens “… wilt u deze ook even zien?”. :sunglasses:

Ik lees vaker (op HF) dat mensen horloges niet dragen om ‘ze nieuw te houden’. Ik snap het nooit zo goed. Je koopt een horloge toch om te dragen? Het draagplezier hoort toch bij het grote genieten! Maar goed to each their own heb ik vandaag in een soortgelijke situatie al geschreven.

Etenstijd!

Dank je wel! :hugs:

3 likes

En krassen hebben soms hun charme wel vind ik :wink:, hangt er wel vanaf hoe veel en hoe diep uiteraard maar ze mogen van mij toch wel gebruikt worden :yum:

1 like

Ja, bij het vijftig jaar oude horloge van opa. :wink:
Bij mijn horloges hoeft het niet per se. Maar soms ontkom je er niet aan, dan werkt de deurpost simpelweg niet mee.

Mijn nieuwe Astron hou ik liever netjes! Maar ik draag 'm zorgeloos, zoals het heurt …

:heart_eyes:

3 likes

Kan ik je niet in tegenspreken :wink:

1 like

Had deze even gemist. Gefeliciteerd met de mooie aanwinst.

1 like

Wat een heerlijk verhaal! Schrijven kun je wel😅

Geniet van jou Seiko😎

1 like