Ik kwam dit horloge tegen op Ebay. Ik heb echt nog nooit een gemod horloge gekocht, maar deze zag er echt onwijs gaaf uit met die blauwe en zwarte accenten. Coole zwarte wijzers. Ik vind het geheel erg mooi ook al slaat die gmt bezel natuurlijk nergens op.
Ach ja, ik koop een gemod horloge niet in de verwachting dat alles met originele onderdelen is gedaan. De kast is natuurlijk ook niet origineel met die zwarte dlc coating. Er zit wel gewoon een Seiko automatisch uurwerk in. Met saffier caseback. Uurwerk is alleen niet om aan te zien.
Een mod an sich is natuurlijk niets mis mee. Maar dit zijn gewoon meerdere replicaās die ze uit elkaar getrokken hebben en weer terug in elkaar gedraaid hebben onder het mom van een mod te zijn.
Zo omzeilen ze de verkoop van een regelrechte replica. Op Ebay wordt je er mee doodgegooid.
Tja, waar trek je dan de grens? āParnisā kasten en NH35 uurwerken zijn gewoon los te bestellen op AliExpress en eBay. Als iemand daar een horloge van bouwt zou ik dat geen replica noemen. Het is natuurlijk niet ok om een after market wijzerplaat te gebruiken waar Seiko op staat, maar dat vind ik nog wel een minder āvergrijpā dan het verkopen van een kant-en-klare nepper.
Ik weet dat Ebay er vol mee staat, maar ben je daardoor ook vooringenomen? In de zin van dat een gemod horloge bij jou direct de associatie van een replica oproept? Ik heb geen idee of deze dial wel of niet origineel is. Hoe zie jij op basis van twee fotoās gemaakt met de iPhone dat het een replica is?
Een mod roept niet direct een replica associatie op, maar ik zie genoeg voorbijkomen om de meeste replicas er direct tussenuit te vissen. Daarnaast is er voor mij wel enige nuance tussen een replica āenkele oplage gemaakt door een modder voor zichzelfā en iets dat gemaakt is voor verkoop.
Hier op het forum zweven wat van dit soort mods rond, ik zou zoiets echter zelf nooit kopen.
Deze wijzerplaat uit jouw āmodā en dit type āmodsā dat verkocht wordt op Ebay valt niet in de categorie liefhebber mod, maar is puur gericht op geld en oplichting van ontwetende kopers.