NA: Seiko (be)vlieger(ing) en advies bandje gevraagd

Sinds een ruime tijd kijk ik uit naar Seiko flightmasters die her en der te koop staan.

Nooit de knop doorgehakt om er een te kopen want deze hebben immers een veel te drukke dial.

In een bevlieging toch een gekocht via het Duitse tegenhanger forum na een leuke chat met iemand die er een had liggen. Hij had deze al een ruime tijd te koop zonder dat hij daar te veel response op kreeg. Lijkt wel dat de hype voorbij is want heb deze voor een prijs kunnen onderhandelen waar ik geen nee tegen kon zeggen.

Vandaag alles netjes ontvangen en meteen even dragen natuurlijk. Ondanks de drukke dial toch blij dat er eens iets anders dan een duiker in de horlogedoos komt.

Graag zou ik er een andere band op willen zetten, maar weet niet goed juist wat. Online zijn er heel wat plaatjes te vinden van de SNA411, maar de kleurstelling van deze SNA413 maakt het wat lastiger.
Ben niet voor nato’s alsook niet voor MN straps.
Liever een 2 piece band in bv canvas, leer, perlon, textiel, rubber…
Leuke ideeën vanuit het HF worden op prijs gesteld. De breedte van 21mm maakt de zoektocht ook niet makkelijker.

23 likes

Zoek eens ‘Japanese canva strap’ op AliExpress

1 like

Navy is je vriend.

Horloge is tering druk, dus ik zou navy, navy of navy pakken en dan zonder streepjes, motiefjes, stikseltjes of wat dan ook.

Alternatief: Donkerblauw (navy) leer. :slight_smile: Mogelijk is zwart ook wat.Nogmaals, laat je niet verleiden tot beige stiksels, dat wordt pure kermis.

5 likes

Ik vindt hem heel mooi, met name die witte dial maakt het horloge veel rustiger.

2 likes

Naar navy zat ik ook al te kijken :smiley:
Zag online een plaatje van de sna413 op een witte siliconen barton band, maar dat kon me niet overtuigen

Deze staat op mn shortlist

1 like

Mijn beste,

Geniet van deze Seiko,
met een wijzerplaat waar je niet op uitgekeken raakt.:watch:

Succes met het vinden van de juiste band.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi horloge :wink:

2 likes

Leuke Seiko, met alles erop en eraan, inclusief 200 meters. Veel plezier ermee.

2 likes

Die banden van Seiko zijn vokking onverwoestbaar, maar, eh, nogal stug. Als ze eenmaal naar je pols zitten, prima. :+1: Goeie kleur ook. :slight_smile:

Dat gaat altijd net vloeken met off-white in horloges zoals deze. Als dat niet met de dial matched ben ik altijd zeer boos. Mijn OCD trekt dat niet. :thinking:

2 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst! Ik denk dat een suède of leren bandje in cognac of middenbruin hem uitstekend gaat staan.

Alleen dan wel in de juiste breedte…

Ook een goed idee! Zoiets?

https://www.watch-band-center.com/watchstrap-p39979h1071s2124-Deluxe-Watch-strap-2.html

5 likes

Heel mooi dat bandje van je. Met dat contrast een mooie combo, thx voor de tip

2 likes

Foto eerlijk gevonden op internet :smile:

Succes, ben benieuwd wat het wordt!

2 likes

:sweat_smile: wilde je bijna nog vragen waar je die bijpassende schoenen vandaan hebt. Maar goed gevonden, cognac lederen band heeft wel wat op deze.

2 likes

Gaaf, altijd leuk zo’n Flighty :ok_hand: bij mij is het de start geweest van de verslaving. Ik had de SNA411P1 inderdaad. Die kon best veel verschillende banden hebben.

2 likes

Mooie aanwinst, gefeliciteerd!

2 likes

Ik heb deze net binnen, erg fijne straps.

1 like

https://strapsco.com/ heeft veel keuze in 21mm.
Filter instellen op 21mm, succes met de zoektocht!

1 like

Ik zou er een mooi Nato-bandje kiezen. Staat perfect bij dat horloge.

Een ‘vloek in de kerk’ riskerend, zeg ik iets aanvankelijk raars: een diep bordeaux-rood italiaans (= dun, soepel) lederen horlogeband.

Als je daar over nadenkt, die kleur past op een kameleon-achtige wijze áltijd bij diepblauw en / of donkergroen. :slight_smile:

2 likes