NA: Seiko bottlecaps

Op verzoek van @Fate_Amenable_To_Change, @WilSeiko, @bordewolf en @Erikje toch maar even een NA topic hiervoor gemaakt. Het is tenslotte niet alleen GS wat hier de Seiko klok slaat :wink: :rofl:

Ik heb best wat Seiko modellen gehad

maar weinig Seiko 5’jes.
Om een of andere reden vind ik ze niet zo interessant.
Soms kom ik echter wat, voor mij, leuke Seiko 5 modellen tegen, zo ook laatst op Instagram. Het gaat hierbij om de Seiko 5 serie met de bijnaam: bottlecap.
Er zijn 5 verschillende versies hiervan:

Ik kon echter niet kiezen welke versie dus heb ik de twee besteld die mij het meest aanspreken.
Dat zijn deze twee geworden

Ik vind ze erg geslaagd. Een lekker eigenwijs ontwerp zo met die ronde kast, de bezel en de korte lugs.
De bouw is prima, de uitlijning van de bezel is goed, de bezel heeft weinig speling en de band is wat je van een Seiko 5 kunt verwachten.

En dan nog even voor de afmetingen een vergelijk met een Turtle en een Sumo.

En nu de keuze maken van welke er weg gaat maar daar ben ik, geloof ik, wel uit :grinning:

29 likes

zien er gaaf uit,wel een flinke jongen :+1:

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst. Die contraterende blauwe bezel benadrukt de bottle cap extra. Dat lijkt me de keeper. Hoeveel mm is de lug to lug? Heb je ook vergelijkende foto van de hoogte/dikte?

1 like

Deze kende ik nog niet maar ik vind ze helemaal top.

1 like

Mag ik vragen waar je ze gekocht hebt.

1 like

Ziet er goed uit.:+1:
Voordeel van die rechte endlinks is dat je je niet hoeft te storen aan de slechte aansluiting band-kast. :innocent:

1 like

Nooit eerder gezien, bijzondere look! Tof!

1 like

Dank je, lug2lug is 47mm. Ik zal kijken wat ik voor je kan doen :slightly_smiling_face:

Bij iemand op Facebook

Hij oogt kleiner dan de turtle, positief dus. Wat is de hoogte van dit horloge??

Inserdaad.
13mm dik.

1 like

Leuk modelletje. Heeft deze een schroefkroon?

1 like

[quote=“merl, post:1, topic:172747”]
en de band is wat je van een Seiko 5 kunt verwachten.
[/quote] :rofl: oké…
Mooie horloges :ok_hand: Veel plezier ermee ! De metalen look vind ik het mooist …:heart_eyes:

1 like

Proficiat met je nieuwe aanwinsten.

Vraagje over de linker oranje turtle, welke is dat? En heeft ie een blauw/oranje bezem insert of een zwart/oranje?

1 like

Nee, dat hebben Seiko 5’jes nooit (of bijna nooit?)

Dank je Marnix.
De SRPC95 en hier het antwoord :grin:

2 likes

Leuk! Grappig ding, ik moet nog nadenken over z’n dna. Gefeliciteerd met de aanwinsten en dank voor het topic! :grin::grin:

1 like

Graag gedaan! Het is een soort naked Tuna-achtige denk ik :wink:

1 like

Wel een grappig ding.

Ik vond deze foto’s, die laten dat Tuna achtige goed uitkomen:

Niet te groot voor die pols, het kan. De band kromt nog om de pols vanaf het horloge. Maar je loopt wel met een enorme knol. Ik had (ook op die pols) kleiner mooier gevonden.

2 likes

Lekker korte lug to lug… Eigenwijs ding hoor.

1 like