NA: Seiko Cheapo Chrono

Seiko heeft natuurlijk een mooi geschiedenis als het gaat om stopwatches. En een hi-beat vintage stopwatch zou ik graag nog eens opsporen. Maar heel eerlijk gezegd is dat voor de heb. En een chronograaf is dat ook want ik weet dat ik ze niet veel zal dragen. Toch wou ik eentje, een bescheidene, toevoegen aan mijn langzaam groeiende Seiko collectie.

Vereisten waren: betaalbaar, onder de 40mm, overzichtelijke dial, geen lelijke font, mooie plaat.
Liever niet: datum op half vijf
Niet vereist: saffier, automaat (zie betaalbaar)

En zo kwam ik bij deze. Een Seiko Spirit SBTR029, verkrijgbaar bij Sakura maar uiteindelijk gekocht op eBay – ook uit Japan – voor eenzelfde bedrag maar zonder verzendkosten. Vandaag kwam het pakketje aan, zonder verdere importheffing dus dat is een welkom cadeautje.

Het is een meca-quartz dus quartz van binnen maar een stukje mechaniek voor de chrono seconde wijzer. Gevolg is dat de start/stop en reset knoppen lekker mechanisch voelen. Een ander voordeel is dun: onder de 12 mm. Laatste voordeel cheap.

De horloge ziet er verder – wat mij betreft – mooi uit! Je kan veel zeggen over Seiko maar mooie dials voor weinig geld kunnen ze wat mij betreft als de beste.

Verder laat ik de foto’s maar spreken. Bedankt voor het lezen en kijken.

67 likes

Inderdaad een cool ding, geniet ervan!

Mooie wijzerplaat! :+1:t3:
Veel plezier ervan gewenst.

1 like

Leuk ding en mooie wijzerplaat :+1:

Mooi hoor…:+1:

Heel mooi! Fijn formaat. Mooie wijzerplaat. Scherp geprijsd. Veel plezier ermee!

Leuk ding! Proficiat

Mooi ding!

Mooi! Lekker kleurtje hoor :slightly_smiling_face:

:star_struck: heel gaaf !
Mooiste kleur wijzerplaat > ijsblauw.

Wow erg gaaf horloge. Geniet er van.

Eerlijk, deze is best wel nice! prima keuze.

Mooi ding!

Cheapo chrono?
In absolute getallen wel, maar wat een mooie blauwe wijzerplaat, lunette en kast. Deze speelt kwa afwerking en looks toch in een hogere klasse.
Geniet ervan. :ok_hand:

Prachtige seiko, dat ze het voor dat bedrag kunnen maken en dan ook nog winst maken.
Ziet er veel duurder uit dan wat hij kost, meer dan dikke prima :ok_hand:t2:

Vind hem erg mooi!!!

ik moet eerlijk bekennen dat Seiko niet echt mijn ding is,
maar deze heeft me wel meerdere malen terug naar de foto’s laten kijken,
deze heeft wel een mooie en leuke uitstraling, zeker de wijzerplaat doet me lekkerbekken,
al bij al een mooie verschijning,
geniet ervan

Mooi horloge hoor. Doet me denken aan mijn oude Swatch Irony Wheeling. Veel plezier ermee!

image

1 like

Dank allemaal. Ik weet dat jullie een stelletje enablers zijn :grin: maar leuk om te horen dat ik niet de enige ben die dit een mooie horloge vind.

Ik weet ook niet meer hoe ik m gevonden heb. Schijnbaar zijn er veel smaakjes te krijgen:

Het zal niemand verbazen dat het niet alleen goed nieuws is, Seiko is Seiko dus de strap is matig. En met twee micro adjust gaten kan ik niet de juiste pasvorm vinden. Geen probleem want lug width is 20 mm dus genoeg opties.

Het blijft een super aanvulling op mijn collectie, zeker voor het geld.

1 like

Het is een geslaagde uitvoering, zeker dankzij :point_down:t2:

1 like