NA: Seiko chronograaf&Tachymeter

Een tijdje geleden kocht ik een Breitling chronograaf LE, mooi horloge maar niet om mee te spelen wat ik met sommige horloges doe (tja, je moet wat met de tijd he :wink:).
Dus ging zoeken in het blauw en op het net, daar kwam ik dus deze Seiko chronograaf tegen voor een leuk prijsje nieuw. Daar kan ik dus lekker mee spelen, hoe lang sta ik onder de douche of hoelang doe ik over de afwas. Hele belangrijke zaken om je mee bezig te houden in het leven :grinning:.
Ik kan er een lang verhaal over schrijven maar daar zitten jullie niet op te wachten, dus hier even de specificaties en daarna de foto’s. Wellicht te veel foto’s, maar beter te veel dan te weinig.

• Uurwerk Quartz
  • Seiko Chronograaf/Tachymeter
  • Modelnummer SSB301P1
  • Glas Mineraalglas
  • Materiaal kast RVS
  • Materiaal band RVS
  • Kleur kast Zilverkleurig
  • Kleur wijzerplaat Blauw
  • Waterbestendig 10 ATM (douchen&Zwemmen, het laatste niet zo verstandig!
  • Kleur band Zilverkleurig
  • Diameter kast 44 mm
  • Vorm kast Rond
  • Indexen Streepjes
  • Hoogte/dikte kast (mm)12
  • Type kalender datum
  • Sluiting Vouwsluiting
  • Lengte band 200 mm
  • Breedte band 22 mm
  • Functies Chronograaf, Tachymeter. Tachymeter leuk maar gebruik je nooit :smiley:

Nu wat amateur foto’s, benieuwt wat jullie er van vinden?

En de bijgeleverde tools, uit China verwacht ik :grinning:

18 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst, mooi ook die gele wijzers :wink:

1 like

Hoi Ferry,

Mooie aanwinst hoor! Veel draagplezier gewenst. Sowieso leuk om te zien welke enorme diversiteit er in jouw collectie zit!

1 like

Gefeliciteerd met je mooie Seiko Ferry :+1:t2:

1 like

Hoi Simon,

Ik kies echt bewust voor die diversiteit, zo kan ik echt het ene horloge met de andere vergelijken. Daarom pin ik mij niet vast aan 1 merk en het leuke is ook dat je de “goedkopere” horloges goed kan vergelijken met de dure qua afwerking en afwijking. Sta er soms echt van te kijken hoe weinig verschil er zit qua afwijking tussen een duur en goedkoop horloge. Geldt natuurlijk voornamelijk bij de automaten, quartz is natuurlijk een heel ander verhaal.

2 likes

Een prachtige aanwinst en dan ook nog in het blauw met geel :hugs:

1 like

Het is dat jij het zegt, stond er niet bij stil. De kleuren van de Oekraïense vlag, echt puur toeval :thinking:

1 like