Toch even laten zien hoewel ik zelden dressers draag (en mogelijk nu wat vaker), de Seiko SARB065J1 Cocktail en de Seagull 1963 re-issue 36mm.
De Seiko, welbekend hier, is natuurlijk prachtig en je moet oppassen dat je door al het enthousiasme niet al 6 bandjes thuis hebt voordat het horloge op de deurmat ligt. Vrijwel alles staat.
De dial is zoals beloofd betoverend en verandert continue van kleur tussen zilver en baby blue.
Voor de snelle foto maar even gemonteerd op de Hirsch Lord met geïntegreerde vouwsluiting, erg comfortabel. Alle verhalen over de meegeleverde hoogglans Seiko band zijn overigens waar. Ik hou hem in de doos.
De Seagull is gewoon vreselijk geinig voor twee keer niks. Zoveel lol kun je hebben van dit kleurrijke horloge met die prachtige vintage chronograph pushers, de opgelegd cijfers en de geblauwde secondewijzer. Draag hem momenteel veel maar moet natuurlijk de deur uit want, veel te klein voor mij hoewel het begint te wennen. Als het echt niet meer kan voor mijn gevoel, dan de switch naar de 42mm maken. Hij is te leuk om niet te hebben. Hier op de bruine Rios waarbij ik de doornsluiting heb vervangen voor een vouwsluiting. Puriteins wellicht te verfoeien maar de band blijft beter, qua maat past hij beter en ik ben nu eenmaal een sucker voor vouwsluitingen.
Gefeliciteerd met die aankopen. Als je die 1963 toch weg doet omdat je 'm te klein vindt hoor ik het wel. Ik zit zelf ook al een tijd te loeren, en net wat jij zegt: hij is eigenlijk te leuk om niet te hebben. Smaakvolle aankopen, allebei. Tof.
Hahahaha… Ik heb de SARB017 band zelfs in de kliko gelazerd. Als ik 'm ooit verkoop, wat ik betwijfel, weiger ik uit naam van originaliteit zo’n lelijk stuk karton te verkopen.
Allen hierboven hartelijk dank voor de onverdeelde bijval. Het blijft leuk om aanwinsten te kunnen delen hier op het Forum.
@daffie De SARY moet ook prachtig zijn, vooral natuurlijk de wijzerplaat maar ik vind de wijzers ook zeer geslaagd, benieuwd naar je ervaring
@Fate_Amenable_To_Change Zal ik doen maar dan zal ik de aanbevelingen van @bouke en @Johan01 even moeten onderzoeken, ze zouden zo maar gelijk kunnen hebben. Wat band betreft zou dat wel eens de enige juiste plek kunnen zijn. Je probeert te begrijpen wat ze bij Seiko bezielt hebben een dergelijke band er bij te kiezen maar dat lukt gewoonweg niet