NA: Seiko Coutura chronograaf 8B92-0AL0

Ik heb deze al 2 weken in de doos op het bureau staan, wordt tijd om maar een NA te maken van deze. Zoals ik al eerder schreef, moet de Seiko box gevuld worden met een Seiko die ik nog niet heb.
Nu deze had ik nog niet en ik vind het een mooie Seiko chronograaf met leuke/mooie accenten. Ik ben er blij mee, weer een grab and go Seiko erbij. Kan er veel over vertellen maar de specs en de foto’s vertellen alles.

Specs:
Nieuw en origineel
Roestvrijstalen kast en band met goudkleurige accenten
Groene wijzerplaat met goudkleurige accenten
Zendergestuurd: geeft automatisch de juiste tijd en datum weer in 25 tijdzones in Europa, VS, Japan en China
Saffierglas
Stopwatch: 1 uur stopwatch meet in stappen van 1/5 seconde
Tussentijdmetingen
Datumaanduiding: deze hoef je zelf niet aan te passen, ook niet van 28 februari naar 1 maart bijvoorbeeld
Aangedreven door lichtenergie (solar)
Vervangen van batterij niet nodig
Lichtgevende wijzers
Caliber 8B92-0AL0
Diameter: 44,5 mm
100 m waterdicht (10 bar)
Energiereserve van 6 maanden nadat het horloge volledig opgeladen is en zelfs tot 2 jaar bij ingeschakelde energiespaarstand
Waarschuwing bij energietekort
Preventiefunctie bij het overladen van het horloge
Wordt geleverd met garantiekaart, digitale instructies en Seiko doos

Nu de foto’s, zoals je kunt zien 15 april snel wat foto’s gemaakt en 25 april wat macro foto’s. Ga ik NU voor het eerst dragen, benieuwd naar de tijd :wink:.

25 likes

Mooie groene wijzerplaat met prachtige details. Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!

1 like

Een horloge waar heel wat op te zien is! Handig, die radiosturing. Hoef je inderdaad nergens meer aan te denken.
Gefeliciteerd!

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
Ik wens je er een levendige tijd mee.:watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd Ferry met deze NA. Hoe groot mag de Seiko verzameling worden? Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Nog een keer gefeliciteerd met deze NA Ferry. Een machtige Seiko!
Heb je er nog meer staan die nog uitgepakt moeten worden? :sweat_smile:

1 like

Ik vind een box met 24 Seiko’s toch wel het naadje, maar we zijn goed opweg :smiley:

Je slaat de spijker op zijn kop, op mijn bureau staat er nog 1 die volgende week aan de beurt komt. Ook deze nog niet gedragen, maar we doen het rustig aan :wink:

2 likes

Ferry van harte met je aanwinst ,vooral voor reizen naar verre continenten ,altijd de juiste tijd :ok_hand:veel plezier ermee !! :grinning.
Overigens ik heb ook nog een NA op voorraad staan (al vanaf augustus 22),keurig netjes ingepakt met strik en al ….van mezelf moet ik eerst die werkkamer uitmesten en dan …enfin hoe gek kan je het hebben… :upside_down_face: :crazy_face: :wink:

1 like

Haha, ja joh wij zijn gewoon horloge wappies :grin: :rofl:. Hoe groot is die werkmaner eigenlijk, of je bent lui of het is groter dan paleis Noordeinde :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

alweer een mooi exemplaar in de doos :+1:
ik denk dat je mij nu wel aan het overtreffen bent,
in het begin van mijn horloge avontuur heb ik ook zo’n een tijd gehad dat ik om de haverklap een NA binnen haalde, :sweat_smile: ik geloof zo’n een +/- vijvenveertigtal horloges op twee jaar tijd,
dat was toch een apart avontuur, de één nog maar juist besteld en alweer naar de volgende zoektocht :sweat_smile:
maar heb uiteindelijk dan toch maar het “deksel” toe gegooid omdat het een beetje uit de hand begon te lopen :joy:
nu ik jou zo bezig zie deed dit me terug denken aan die nostalgische tijd, het was leuk :smiley:

doch, om terug te komen op jou NA, ik moet zeggen dat je wel een goede smaak hebt qua horloges, je hebt volgens mij een mooie variatie aan horloges voor zover ik al heb gezien,
benieuwd naar de volgende :wink:
o ja… draag hem met plezier

1 like

Hoi Jacobus, Geen idee hoveel jij er hebt maar ik maak er geen wedstijdje van hoor :smiley:. Als ik een leuk/mooi horloge zie en ik vind dat die in de collectie past dan koop ik deze. Men denk soms dat ik impulsief koop (een enkele keer wel) maar daar ik veelal nieuw koop ga ik niet over 1 nacht ijs. Heb echt uren bij een AD doorgebracht en wilde ik alles weten van een aantal horloge (eerst wel natuurlijk veel gekeken op youtube) en altijd gaat de loep mee.
Zo ben ik al een aantal nieuwe horloges bij een AD tegengekomen waar er best wel wat mis was met een horloge. Voor mij is het nog steeds een avontuur maar ja ben pas 2 jaar bezig :wink:.

Maar ja, niet elk horloge is in Nederland te koop dus moet je veel reviews bekijken en lezen. Belangrijk vind ik ook dat het een diverse collectie moet zijn, dus heb van alles wel wat in de collectie.
Volgende week komt er weer een NA aan en hopend die week erna weer een andere, als de verzending vanuit het buitenland mee wil werken, weer totaal iets anders dan wat ik nu heb :smiley:

1 like

niet? :thinking: :sweat_smile:

ik zie toch wel enige vergelijking hoor :wink: :joy:
ben toch weer benieuwd naar de volgende, jouw kennende hier op hf zal het volgens mij wel even duren voor je gaat zeggen “genoeg is genoeg”
het is dan ook zo’n een leuke hobby, althans zo ervaar ik het toch :smiley:
altijd leuk zo’n enthousiasteling als u te zien hier op hf :+1:

1 like

Van harte gefeliciteerd, wat een mooie Seiko keek ik vroeger ook na maar het is er nooit van gekomen om er een te kopen.

1 like

Je lijkt mijn vrouw wel, alle duikers zijn toch hetzelfde.
Hetzelfde geldt voor alle horloges met een fluted bezel :rofl:
Maar in de tussentijd zit ze sinds kort wel te graaien in mijn boxen als er maar geen stalen band op zit want die passen niet.
Eerst was het “ik draag alleen mijn Longines”, de afgelopen 2 weken inmiddels 2 Seiko’s om gehad en nu de Tissot PRX. Terwijl ze zelf 7 horloges heeft die ze in de kast laat liggen, dus zo onbetrouwbaar als wat. Maar er zitten nu nog maar 3 horloges in de pijplijn en ik moet nog 7 Seiko’s hebben om de box vol te hebben. Denk dat ik het dan even rustig aan ga doen, of niet :innocent: :wink:.
Maar die Seiko’s worden wel een probleem om toch weer apart te zijn t.o.v hetgeen ik al heb. Spuren dus op het net en wie weet :grin:

1 like

Gefeliciteerd! Ik wist helemaal niet dat Seiko buiten Astron ook aan radio sync deed op hun solar horloges. Hij zou voor mij wel een tandje te groot zijn, maar draag 'm in goede gezondheid!

1 like

Heel mooie Seiko. Gefeliciteerd met je NA. Veel plezier ermee.

1 like