Korte NA en vraag, was altijd al wel fan van deze Seiko maar nooit echt van gekomen totdat deze in het blauw als nieuw voorbij kwam vrij snel de knoop doorgehakt.
Echt een cult classic, de SKX007J. Erg tof horloge en nog even getwijfeld om hem in de stickers te laten zitten omdat ik er sommige voor idiote prijzen online zag staan maar na wat onderzoek (lees: forums + ChatGPT) verwacht ik dat dit gelukszoekers zijn en dat de grootste gekte er wel af is. Of zit ik hier verkeerd? Antwoord van het forum hier weet ik toch al en dat is lekker dragen
Daarnaast loopt het ding kneiters uit het lood… Echt een uur per dag in de plus ofzo… kan dit komen omdat hij 7 jaar niet gebruikt is of is er wat anders aan de hand? In ieder geval zal hier eerst naar gekeken moeten worden voordat hij fatsoenlijk draagbaar is.
Hi Rick
Die SK’s zijn idd erg gaaf. Gefeliciteerd met deze NA.
Ik heb zel de Skx007J en de 009J beide met de “Made in Japan” aanduiding.
(Voor wat het waard is) want er zit bij mijn weten geen verschil in de uitvoering zonder deze aanduiding.
Dat ie kloten loopt , zal idd te maken hebben met de lange stilstand. Nu zijn die uurwerkjes dusdanig goedkoop dat uitgebreide service niet of nauwelijks wordt gedaan. Volgens mij wordt er ook wel eens een ander, moderner uurwerk ingelepeld maar ja, da’s weer niet origineel.
Veel plezier ermee !
Gr Joost
Met de SKX007J begon bij mij de horloge ‘hobby’ (verslaving). Inmiddels iets van 130 horloges verder (wv nu stuk of 10 in bezit nog), maar deze Seiko is altijd gebleven. Heb er nog 2 extra voor mijn kids later in de kast liggen ook.
Denk dat ik dan nog bij een horlogemaker terecht kom aangezien ik zelf geen apparatuur heb omdat te doen maar zeker goede tip niet aan gedacht inderdaad!
Leuk als hij origineel blijft. Kijk anders even hoe hij na een paar uur loopt op een Timegrapher (app). Dan weet je meteen of je hem weg moet leggen, of dat je hem af en toe kan dragen tot aan de servicebeurt.
Heb vandaag ook mn skx007 aan, die zit nog steeds binnen spec (+45/-35 sec/dag) zonder ooit een onderhoud te hebben gehad. Idem zo voor mijn skx009j, maar mn skx009k begint wel wat af te wijken. Momenteel enkele minuten per dag en voor mij nog ok omdat ik toch dagelijks roteer.
Een uur per dag lijkt me wel niet geschikt voor gebruik