NA: Seiko Duo (SPB077 en SPB051)

Turtle SRP777J is ook niet verkeerd hoor! Echte klassieker! :sunglasses::+1:

2 likes

Heel mooi
Veel plezier ermee

1 like

Toppertje :ok_hand::+1:

2 likes

Prachtig duo. Onwijs gefeliciteerd !

De 051 is een van mij favoriete Seiko’s ooit.
Die is zowaar bijna helemaal perfect :blush:.
Zal bij mij waarschijnlijk niet gauw (if ever) het nest verlaten.

Hier mijn laatste kiekje van de mijne …

Veel draag plezier gewenst !! En sterkte met kiezen welke je wilt gaat dragen :yum:

7 likes

Dankjewel! Schitterend vast gelegd! :heart_eyes::+1:

3 likes

Dat geldt bij mij voor de blauwe 053.

Topding.

3 likes

Ook super mooi! Heb je hem op staal of op rubber?

1 like

Rubber. Die is heerlijk!

Sorry TS. We kapen je topic.

5 likes

Ook mooi! Binnenkort maar eens op zoek naar een originele Seiko rubber band. Ze hebben beide 20mm lugwidth dus kan met een band voor beide uit de voeten :slight_smile:

3 likes

:zipper_mouth_face: heb je al een mn strap, stiekem draagt dat ook super :sunglasses: echt een aanrader voor de mm. Ik heb zelf de spb059 (geloof ik, die groene) van sq100 even om gehad op staal en ik vind hem best groot dragen. Bijna net zo groot als een sumo.

3 likes

Erg mooi Ralph! Van harte gefeliciteerd met deze toppers! :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd. Top klok, heb ook de 051 en draag hem met veel plezier!

3 likes

Top keus :ok_hand: Heb zelf de 077 en ben er super blij mee. Gedragen wijkt ie nauwelijks af (ietse pietsie te snel (6 a 7 seconde sinds de wintertijd dus da’s niks)).
Waarom een 1000 EUR meer uitgeven voor een MM achtig model ? Da’s voor mij t verschil niet waard voor een mooier uurwerk, gesp en een service onvriendelijk kast :grin:

1 like

Ja dit is een serieuze serie horloges ! De sumo had ik er graag tussen gezien, misschien zelfs met een turtle. Prachtig! Seiko is wel een merk met prachtige duikhorloges.
Maar hoe kies je de horloges uit als je deze wilt dragen? En welke heeft je voorkeur? Welke is 1 ,2 of nummer 3?

2 likes
1 like

Van de Seiko duikers uiteraard de MM300 op 1. En op een gedeelte 2de plek de SPB051 en SPB077. Heb ze nog niet zo lang dus heb op dit moment nog geen voorkeur. Ik vind ze iig wel verschillend genoeg om ze naast elkaar in een collectie te kunnen hebben. Sumo en Turtle allebei gehad, top horloges, maar ik wilde upgraden naar iets hoogwaardigers. De SPB077 en SPB051 zijn qua afwerking een hele andere dimensie. Ik begon me op het einde met name te storen aan de ‘goedkoop voelende’ clasp van de Turtle en Sumo met dat platte metaal. Resulteerde in geen draagtijd meer.

Waarom eigenlijk niet bij een van deze de blauwe versie?

1 like

Zwart is tijdlozer. Blauw zou ik sneller op uitgekeken raken denk ik. Daarnaast zou ik niet kunnen kiezen welke van de twee ik in het blauw zou willen hebben. Wil ze gewoon in het zwart :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik had deze gekocht dan…

4 likes

Ook mooi, maar iets te druk voor mij