NA: Seiko Duo (SPB077 en SPB051)

Hallo allemaal,

Na het verkopen van de Seiko Sumo SBDC001 en de Turtle SRP777 was ik op zoek naar een nieuw horloge om de collectie de versterken. Uiteindelijk wist de Seiko SPB051 mijn aandacht te grijpen. De redelijk recent gereleasde SPB051 is de ‘modern reissue/interpretation’ van de Seiko 62mas. Dit was in 1965 Seiko’s eerste duiker. De SPB051 heeft een Seiko 6R15 in-house uurwerk, ontspiegeld saffier glas en een kast en band (met Zaratsu polishing/Diashield coating) met een bouwkwaliteit die we nog niet vaak gezien hebben van Seiko. Veel foto’s en filmpjes van de SPB051 gezien en uiteindelijk leek dit mij een mooi en geschikt model om naast mijn Seiko MM300 Sbdx001 te hebben. Een ander horloge dat onbedoeld op de radar kwam, door review filmpjes van de SPB051 te kijken, is de Seiko SPB077. De SPB077 heeft exact dezelfde specs als de SPB051 en is eigenlijk het broertje van de SPB051. De SPB077 is op zijn beurt weer de ‘modern reissue/interpretation’ van Seiko’s tweede duiker, de 6159 die in 1968 werd gelanceerd. Uiteindelijk kon ik niet goed kiezen tussen beide en kwam het er op neer dat ik ze allebei wilde hebben. :sweat_smile:
Ik denk dat de twee elkaar ook perfect aanvullen in de collectie. Ik vind het ook een zeer geslaagd trio samen met mijn Marine Master 300 en ik ben er dan ook onwijs blij mee! :sunglasses:
Genoeg gekletst, tijd voor de foto’s!

MvG Ralph

P.S. Foto’s by daylight van de SPB051 volgen nog :slightly_smiling_face:

Hier nog het filmpje dat ervoor gezorgd heeft dat ik niet meer kon kiezen en ze allebei wilde:

37 likes

SPB051 is zo gaaf, vind m n stukje sportiever door streepjes bij de uuraanduiding IPV rondjes, ben zelf op zoek naar een net 2dehands exemplaar. Veel plezier ermee!

1 like

Bah, een hommage.

Maar wel een lekker stel zo, congrats!

7 likes

Schitterende set, gefeliciteerd

1 like

Hommage zoals het woord ooit bedoeld is😉

1 like

Mooi Ralph! Congrats

1 like

Fraaie horloges maar persoonlijk zou ik kiezen tussen of de een of de ander, ze overlappen mij veel te veel om beide te houden.

Zelf een kleine voorkeur voor de 077

3 likes

Mooi couple reissues ervoor in de plaats inderdaad, vormt een mooie Seiko triple​:ok_hand:t2::heart_eyes:

1 like

Mooi stel maar ik vind ze teveel op elkaar lijken om ze allebei aan te schaffen één zou wat mij betreft genoeg zijn.
Ook de X zou mij blijven storen, maar dat zal je met me eens zijn. :wink:
Neemt niet weg dat ik je veel polsplezier wens met je NA’s :+1:

3 likes

Mooi trio zo bij elkaar. De 51 zou mijn voorkeur hebben :ok_hand:t3:

1 like

Haha, allebij?! Nou ik doe t wel met die aftanse turtle van jou! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Die 077 is zeker mooi, die 051 was ik zeeer snel op uit gekeken.

Veel plezier ervan!

1 like

Prachtig! meer heb je eigenlijk niet nodig.

1 like

Haha jep :sweat_smile:

1 like

Lekker bezig Ralph :+1::+1:. Hoe is de hoogte
van de spb in vergelijking met de mm?

1 like

De MM300 is het dikst dan de drie en zeker ook nog een aantal stappen hoogwaardiger afgewerkt. Maar dit duo komt aardig in de buurt.

SPB051 is best wel dun :slightly_smiling_face:

2 likes

Een heel mooi trio, veel draagplezier! :ok_hand:

Oh, verzoekje. Zou je een foto zijkant van alledrie langs elkaar willen maken om het verschil in hoogte te zien?

2 likes

Dankjulliewel allemaal! Gaat zeker goed komen! :blush::+1:

Werkelijk schitterende aankopen Ralph, veel draag plezier! :sunglasses:

1 like

Hier nog een fotootje van de band.

Heel gaaf! De SPB051 staat ook op mijn lijstje

1 like