NA: Seiko Elnix 0723-6000 uit 1973

Laatst was ik wat kanalen aan het afstruinen op zoek naar iets vintage. Toen kwam ik uiteindelijk op Marktplaats de Seiko Elnix tegen, en deze greep gelijk mijn aandacht. Toen ben ik me wat gaan verdiepen naar dit soort horloges, en kwam er achter hoe leuk ze eigenlijk zijn! Daarnaast was ik benieuwd of meerdere forumleden zo’n horloge hebben :slight_smile:

Voor de mensen die iets meer hierover willen lezen, dit artikel beschrijft van alles er over:

Maar goed, tijd voor wat plaatjes!
Het horloge heeft echt een prachtige blauwe sunburst, bijzonder geslepen glas, en omdat het een electronisch horloge is heeft hij ook een hele vloeiende wijzer.

19 likes

Prachtig! :+1::smiley: Van die meneer uit Urk gekocht volgens mij? Loopt hij verder goed?

1 like

Haha Yes! Hij loopt erg soepeltjes. Ik heb wel vernomen dat ze batterijen vreten, dus ik haal binnenkort wat batterijtjes bij denk ik :wink:

1 like

Mijn beste,

Goed gedaan!!
Heeft een geheel eigen uitstraling!!
En inderdaad een prachtige blauwe sunburst!!
Geniet er met volle teugen van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ja meestal tussen de 1 en 2 jaar een nieuw batterijtje :+1::smiley:

ik heb er een paar prachtige horloges!

SG betekent special grade oid en geeft aan dat ze extra goed zijn gemaakt/afgesteld. Deze lopen steeds prima op tijd en ik draag ze best vaak.

3 likes

wow, Seiko blijft me verbazen met zijn mooie horloges… Bedankt voor het delen en geniet ervan.

1 like

Dank! En ze zijn nu nog te betalen (ik woon in Japan) maar er komt wel meer en meer belangstelling voor deze bijzondere periode in de horlogegeschiedenis, VOOR kwarts en net tussen geheel mechanisch en kwarts in. Ik ben ook groot fan van de stemvorken!

1 like

Dit zijn geen stemvork horloges, die heeft Seiko niet gemaakt :wink:

Klopt ik bedoel de dat ik dit soort mechanieken zoals cosmotron, elnix etc aardig vind; ook stemvorken stammen uit die merkwaardige periode; ik weet dat SEIKO geen stemvorken maakte; maar ik verzamel ze wel, van Omega accutron etc. etc.
even voor de duidelijkheid, veel dank voor de attente oplettendheid:grinning:groeten! uit Tokio, Ton

2 likes

Inderdaad leuke horloges van Seiko. Ze zijn maar een paar jaar gemaakt. Hierbij mijn Elnix.

4 likes

Mooie aanwinst. Die meneer uit Urk (is hij hier ook lid?) heeft best vaak leuke Seiko’s

1 like

Je mag hier niks verkopen. Dat moet in het juiste gedeelte van het forum waar jij als kersvers lid nog geen rechten voor hebt.

Het “probleem” met horloges van die verkoper is dat ze altijd enorm gepolijst zijn. De mooie strakke lijnen van zo’n vintage Seiko kast verdwijnen dan. En volgens mij was het glas ook flink gepolijst want ik zag niet zo veel meer terug van de geslepen facetten. :wink: Dus ik zou met een grote boog om dat horloge heen lopen.

Worden mijn berichten gewoon verwijderd?

Ja. Omdat het verboden is dingen te verkopen als je die rechten niet hebt

Hoeft de rest van mijn opmerkingen toch niet verwijderd te worden!! Kinderachtig kliekje dit dus!!

Ik ben weg doeg

Vraagje: bestaan er ook nodate Elnix’en ?
Zie ze nergens tot nu toe…

Er bestaan wel no-date Seiko met electronisch uurwerk uit de EL serie. Ik heb er eentje gehad:

3 likes