NA Seiko Exceline

Ik zat er al langer op te azen en tussen kerst en oud en nieuw kwam het horloge voorbij op eBay. Niet geaarzeld, meteen toegeslagen en vandaag was het zo ver; de postbode had het juweeltje uit het Land van de Rijzende Zon in de brievenbus gepropt. Op zich knap, het was goed verpakt in meerdere lagen bubbeltjesfolie en het totaal was zo’n 6 a 7 centimeter dik, maar de postbode is een doorzetter en heeft zich niet laten kisten. De verpakking was verder niet beschadigd en het horloge zelf was gelukkig helemaal in orde.

Het gaat om een dameshorloge uit Seiko’s chique Exceline lijn. Japanse fabrikanten staan erom bekend dat ze mooie spulletjes maken, maar de allermooiste spulletjes voor zichzelf houden. Zo ook met de Exceline modellen, die voor zo ver ik weet alleen voor de JDM zijn. De Exceline modellen bedienen een wat hoger segment en zijn vooral technologisch hoogstaande juwelen en niet zo zeer haute horlogerie. Minuscule, precieze quartz uurwerkjes en tegenwoordig ook radiogestuurde solar modelletjes, veelal met goud, parelmoer en diamantjes. Veel Excelines zijn dan ook vooral erg lelijk.

Zo niet deze! Géén diamantjes, wel palladium (ook de (extreem soepele, met je ogen dicht denk je dat het textiel is) milanaise band), een hoog afwerkingsniveau (de kast heeft een diameter van ongeveer een 2 eurocent muntje) en een heuse cabochon op de kroon, wat een klasse :clap: Ok, TL;DR, foto’s!

7 likes

Tof.

Ik zie te weinig NA’s of reviews van dameshorloges op dit forum. Valt de secondenwijzer netjes midden op de indices? Want dat is met quartz altijd een zorgpuntje.

1 like

Ik zie ze niet.
Weet niet wat jij wel ziet…

Ik zie er een stuk of 12…

2 likes

elke 5 seconden komt ie er eentje tegen :slight_smile:

1 like

Ziet er mooi uit, mooie band inderdaad.

1 like

Soms is dat wel zo ja :grin:

Een geestverruimende vraag. Daar houden wij wel van. :slight_smile:

2 likes

Mijn beste,

Leuk!!
Weer eens een horloge uit een geheel andere categorie!!
Dank voor het delen dan ook van deze vrouwelijke schoonheid!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Klasse dame

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/5/8/2/5821b636bdf848512a6d250b23942adce46ebdf3.jpg

1 like

Mooie dial!

1 like

Haha ik ben een man, het horloge is voor mijn vriendin (die een klasse dame is inderdaad :smirk:). Was een beetje een gokje, misschien had ze het een truttig ding gevonden maar het viel in de smaak :raised_hands:

Ik bedoelde het horloge :slight_smile:
Gelukkig is je vriendin ook een klasse dame omdat ze dit kon waarderen!

1 like

Of ze is gewoon heel lief en voorzichtig :wink:
Nee ik kan mij opzich wel voorstellen dat een vrouw dit mooi zou vinden, erg mooie details zo op de plaat :+1:

Haha ja het is altijd lastig om iets lelijks te krijgen en er dan mee opgescheept te zitten. Maar om dat te voorkomen hebben we daar van tevoren afspraken over gemaakt, als ze hem niet mooi vond zou ze het eerlijk zeggen :smile::+1:

1 like

Holy mother of bling haha, supermooi horloge! Gefeliciteerd met deze NA!

1 like