NA: Seiko F023-5010 lcd

Nooit gedacht, maar het is er toch van gekomen. Mijn eerste Seiko LCD, een F023-5010.
Afgelopen week bij toeval de advertentie op marktplaats tegengekomen, terwijl ik eigenlijk op zoek was naar wat anders. Het meest onwaarschijnlijke gebeurde, ik was direct helemaal weg van dit bescheiden, dunne en heel simpele klokje. Direct contact opgenomen en tot een deal gekomen met de aanbieder.

Vanmiddag kwam het horloge binnen en irl nog mooier dan op de foto’s.
Een enkel knopje en geen verlichting. Bij een druk op het knopje wordt achtereenvolgens automatisch de dag, de datum en de seconden getoond. Hierna komt de tijd weer in beeld. Heerlijk, wat een eenvoud. Echt, nooit gedacht maar ik ben helemaal om en verrukt van dit charmante klokje. Wat kleine beschadigingen, maar gezien de leeftijd is dit vergeven. De foto’s:

12 likes

3 likes

Leuke aanwinst Harry, veel plezier ermee :thumbsup:

2 likes

Mijn beste,

Plezant hoor zo’n vleugje jeugdsentiment om de pols!!
Geniet er van!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!! :first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst! Nu gaat je LCD bloed stromen, geloof me maar :wink: Op naar de volgende classic!
Ik vind het zelf ook een prachtige dress watch. Ik heb er een waarvan ik het glas heb gepolijst

1 like

Dat is een hele nette. Het glas ziet er heel netjes uit. Ik ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt. Ik kwam wel een filmpje tegen op YouTube van een knaap die een glaasje van een Seiko LCD eerst schuurt (schuurpapier op tafel en het glas met draaiende bewegingen over het schuurpapier halen) e. Vervolgens met een soort krijt en een Dremel het glas polijst.
Is dat ook jouw manier?

Mooi hoor, erg dun ook zo te zien. Uit welk jaar komt hij?

Gezien het nummer achterop gok ik 1977. Dat zou ook kloppen met het feit dat dit type is uitgekomen in 1977.
Breedte is 31mm en is 6,2 mm dik

1 like

Hoi Harry,
Dat polijsten is best intensief. Maar wel erg rewarding. Ik gebruik een dikke glasplaat (want in principe perfect glad) en span daar dan een vel schuurpapier op. Op deze manier houdt je de randen van het glas zo strak mogelijk.
Afhankelijk van de diepte vd krassen beginnen met 800 of 1000, alle krassen eruit schuren (ik doe dat lineair, dus over lengte of breedte vh glas) Dan 1200, 1500, 2000, 2500 en 3000. Uiteindelijk met dremelviltje (verticaal) polijsten met diamant pasta (oppassen dat het glas niet te heet wordt, dus vaak herhalen) totdat het resultaat OK is.
Het resultaat is (afhankelijk van de dikte van het glas en de samenstelling van het glas) meestal optisch zeer OK (als nieuw)
Van heel dichtbij zie je dan wel wat orange peel effect als je schuin langs het glaasje kijkt. En soms blijven er wat chips in de randen over (altijd weer jammer, maar affijn)
Maar 95% beter als met krassen :+1:
Ik een paar opknapdraadjes gepost (van een gruwelijk gemagelde Casio, en een Citizen -redelijk recent-) waar je mooi het voor en na resultaat kan zien

1 like

Zag dat je voor 15 een nieuw glaasje kunt kopen voor deze schoonheid!

2 likes

Dat polijsten doe ik alleen als er geen glaasjes voorhanden zijn. Maar het zijn er nu zelfs twee :slight_smile:
Ik laat em zo, misschien iets voor Lasalle

Glaasje besteld.

2 likes