NA: Seiko Flightmaster

Soms dan komt er iets moois op je pad waar je al lang naar op zoek bent geweest. Zo was dit een week geleden. Was al een lange tijd opzoek naar een mooie Seiko Flightmaster, toen er een te koop stond op MP. Volgens de eigenaar moest er een nieuwe batterij in maar was het horloge in perfecte staat. Ik belde hem op om te vragen hoe het met het uurwerk zat, aangezien een batterij schade aan het uurwerk kan aanrichten als deze gaat lekken. Hij wilde dat voor me onderzoeken en is naar de juwelier gegaan, en heeft eveneens de batterij laten vervangen.

Toen ik het horloge eenmaal binnen had, bleek het inderdaad, op een paar kleine haarkrasjes op het glas na, in bijna perfecte staat te zijn. Wel een beetje vies, maar dat mag de pret niet drukken. Verder loopt 'ie ook nog prima! Zit ook een alarm op, wat een takkeherrie maakt :smile:

Ik ben blij, dat goud bevalt me wel eigenlijk. Gelijk een ander bandje op gezet, maar ik wil eigenlijk een zwarte.

Mooi gebold glas

En om de pols!

4 likes

Mooie klok ! proficiat

wat betreft die zwarte band. … ik zou eens een zandkleurige / beige textiel op leer band proberen ook.
met zwart wordt het allemaal wel erg zwart denk ik
beige / zandkleur komt meer overeen met de subdials

grt. Gerard

Fraai horloge, Jelle. Geniet ervan en succes met het zoeken van een bijpassend bandje (ook leuk werk) :+1:

Proficiat. Andere band zou in elk geval een goudkleurige gesp kunnen gebruiken. Iets om op te letten.

Mooie klok!!! Ik vind die bruine band er prachtig bij passen.

Fraaie klok en die bruine band die erop zit lekker laten zitten. Mooie combo…:wink:

Vind hem super en inderdaad de bruine band erbij houden… Super combi

Staat ook op mijn verlanglijstje

Hey Jelle! Gefeliciteerd hoor, mooie aanwinst, enne zwart zou ik ook niet doen. Wat dacht je van geel?

gr. Bouke

Thanks mannen! Denk dat ik dit bandje toch maar lekker laat zitten. Of misschien een originele scoren. Moet inderdaad wel op zoek naar een gouden gesp.

Mooie flightmaster! Zou het horloge van 1991 of van 2001 zijn?? Dat intrigeert me altijd bij die Seiko’s, meestal redelijk makkelijk te zien aan bepaalde stijlkenmerken maar bij deze toch moeilijk zo op het zicht te zeggen…

Dit is de 1991 reeks, het horloge is inmiddels vintage, alhoewel eigenlijk pas voor 1991… Maar ik vinnum vintage :smile:

Hele gave klok, die is mooi oud geworden. Vind zelf de band er erg goed bij passen, niks aan doen :slight_smile: