NA: Seiko Gaara

Sinds ongeveer 8 jaar zit ik opgescheept met deze rare hobby en heb ik vele (100+) horloges gehad van vele merken. Seiko voerde hierin echter altijd de boventoon. Dit kwam door de vele, vele oude en nieuwe modellen waar uit te kiezen viel en de bang for buck.
Vorig jaar ben ik naar Japan geweest en heb ik een zwak gekregen voor dat land. Een Aziatisch land, maar toch anders dan andere Aziatische landen waar ik geweest ben. Dit jaar zouden we weer gaan, maar door de bekende redenen hebben we dat moeten uitstellen.

Zoals gezegd heb ik veel verschillende horloges gehad en is mijn smaak soms wat anders dan de gemiddelde HF’er.
Denk aan facet glas op de SARB001
PSX_20181007_165242

De kast van de Seiko Ananta

De wijzers :wink: van de discus burger

Geompliceerde, slecht leesbare Seiko Sarn

Qua kleuren heb ik echter tot nu toe niet echt iets aparts gehad, niet in de dialkleur maar ook niet in de kastkleur.
Afgelopen maandag heb ik daar maar eens verandering in gebracht door een nieuw horloge te bestellen en deze kwam gisteren al binnen.

Voordat ik het horloge behandel moet ik eerst nog even iets kwijt over de verpakkingsmaterialen van tegenwoordig. Ik had er al van gehoord hier op hf, maar dit had ik niet echt verwacht :slight_smile:

Dat krijg je ervan als je voor het eerst iets bij Kremer bestelt en dan roept dat je al uitkijkt naar de stroopwafels…bedankt hiervoor @DKremer :joy:

Dan het horloge…het is er eentje uit de filosofische serie ‘Either you hate it or love it’.
Qua horologie is het er een uit de Seiko Naruto en Baruto serie.
Naruto en Baruto zijn bekende anime series. Dat is voor mij bijzaak aangezien ik niets heb met anime series.

Ik twijfelde nogal tussen Sasuke, Boruto en de Gaara en heb er veel foto’s en videos van gezien en het is uiteindelijk de Gaara geworden.
Dit komt vooral door de aparte kleuren van de dial, bezel EN kast) en ook door het Kanji teken op de dial (wat de meesten hier niets vinden, verwacht ik zo :wink: )
Zeker niet ieders kopje thee, maar ik vind 'm erg leuk en daar gaat het om :smiley:

De Seiko Gaara SRPF71. Eentje uit de 6500 exemplaren.

Het horloge heeft allerlei verwijzingen naar de anime figuur Gaara zoals het Kanji teken, de zandkleur van de dial en de tekens op de chapterring en de achterkant. Voor mij is het gewoon een Seiko met een aparte kleurstelling en een leuk extraatje op de plaat :blush:.

De verpakking is gebaseerd op een scroll.

Het Kanji teken betekent liefde en is op elk exemplaar met de hand* getekend door Hon’ami Kōetsu https://www.britannica.com/biography/Honami-Koetsu

De kast heeft een bruinige kleur.

Het horloge heeft verschillende gezichten, afhankelijk van de lichtinval.

Dan nog wat naaktfoto’s.

En een lumeshot.

Tot slot een wristshot.

Anyway, bedankt voor het watchen!

*het kan zijn dat deze info niet gebaseerd op feiten :wink:

107 likes

wat weer een mooi verhaal met schitterende foto’s. hier ga ik altijd even rustig voor zitten.

1 like

Holy smokes, dat lijkt wel blauwe lume. Zijn ze v groen afgestapt of is dit apart gedaan voor dit model?

1 like

Wat een tof ding zo! Gefeliciteerd

1 like

Heel gaaf!

1 like

Tof, geniet ervan!

1 like

Leuke aanwinst! Zeker een aparte verschijning.
Veel draag plezier!

1 like

Exact! Overigens ik vind het wel gaaf om te zien, niet zo’n mainstream collectie. Leuk man, geniet van deze bijzondere aanwinst. Veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Leuk hoor. Zo te zien allemaal figuren uit Naruto. Mijn zoon heeft bijna al die boekjes. Jij hebt de leukste uitgekozen. Feli!

1 like

Gaaf. :ok_hand:

1 like

Nice😍

1 like

Zag deze nieuwe uitgaves gisteren langskomen, dus mooi dat je er al een te pakken hebt. Je hebt een mooie keuze gemaakt. Je foto’s pakken de details van het horloge heel goed. Wat mij erg opviel als detail is de chapter ring, heb dit nooit eerder gezien.

Je eerste foto’s zijn ook erg bijzondere modellen. Ben zelf 2x in Japan geweest en kan me wel voor mijn kop slaan dat ik niet met wat Seiko’s naar huis ben gegaan. Had waarschijnlijk met de financiën te maken, haha.

Top!

1 like

Ik heb werkelijk geen idee…:upside_down_face:

Ik zou graag wat meer aparte modellen hier op hf willen zien…wie weet komt dat ooit nog :slightly_smiling_face:

Een kenner! Dank.

Let wel even op de uitleg van het sterretje :wink:

Dank je, ze zijn wel allemaal weer weg. Ik ben nu eenmaal een flipperaar :wink:. Ik heb geen horloges gekocht toen ik in Japan was, de (voor mij) bijzondere modellen zijn toch eerder online verkrijgbaar dan in een winkel.

3 likes

Heel aparte kleuren, gaaf!

1 like

Proficiat met deze mooie aanwinst, veel draagplezier toegewenst!

1 like

Mooi horloge. Doet me qua kleurstelling e.d. wat denken aan de VDB Vintage horloges.

1 like

Leuk zeg, weer eens wat anders :slightly_smiling_face:
Wat een topkleuren zijn dat :face_with_monocle: grijs, bruin, mokka, van alles door elkaar. Erg mooi :ok_hand:t5:

1 like

Gefeliciteerd! Een mooi horloge!

Ik heb de anime gezien en zag de horloges idd voorbij zien komen! Leuke collaboratie tussen seiko en naruto

1 like

Leuk verhaal! Leuke horloges. Ik heb ze even bekeken en zal zelf ook uiteindelijk voor de Gaara model gaan. Vanwege de liefde op de dial! Ik kan zelf Kanji lezen dus voor mij is het een extra touch!

Op de scroll staat “sky” binnen in de scroll staat “human”

Veel plezier met je aankoop!

1 like

Allereerst gefeliciteerd met de NA :+1:
Mooie collectie seiko’s zo bij elkaar. Waar heb je die “discus burger” vandaan en wat is het type nummer?
In mijn collectie wil ik eigenlijk ook nog wel een horloge dat je op een andere manier moet aflezen dan dat je bij een “normaal” horloge zou doen.

De Gaara is een mooi plaatje om te zien! Komt denk ik een beetje door de mooie foto’s die je heb gemaakt. :camera_flash:
Zelf zou ik niet zo snel een horloge kopen met een verwijzing naar een serie of spel waar ik niks mee heb.

1 like