NA: Seiko Ice ice baby..

Een horloge met de naam: Seiko Prospex Automatic Save the Ocean Glacier Limited Edition (1968 modern re-interpretation) afgekort de SPAStOGLE (of in anagram de: Sloepgast). Ben zelf een 1969 re-interpretation dus we hebben bijna een match. Seiko noemt hem zelf de SPB299J1, ook leuk.

Limited Edition betekend in dit geval bij deze Seiko volgens mij niet heel veel, er is geen maximaal aantal te vinden.

Ik had mijn oog al laten vallen op deze maar mezelf beloofd de collectie even niet aan te vullen in 2022. Maar toen kwam een hele mooie aanbieding voorbij en de impulsaankoop was meteen gemaakt.

Ben liefhebber van de Seiko divers en heb de Sawtooth, Samurai en Sumo al in mijn bezit. De Marinemaster heeft altijd gelonkt. En gelukkig is de baby Marinemaster door Seiko op de markt gekomen. De betaalbare variant waar je 100m minder diep mee kunt duiken en met de herkenbare details. Deze is voorzien van de geborstelde wijzers, saffierglas en de Diashield harde coating op een superfraai afgewerkte kast. Uurwerk de bekende 6r35. Maar toch wel het meest opvallende is de wijzerplaat die het oppervlak van een gletsjer moet voorstellen. Geen idee hoe ze dit gemaakt hebben maar hier blijf je gewoon naar kijken. Het is met deze looks ook eigenlijk geen toolwatch meer. De glanzende bezel en die ijsvlakte…bling bling

Ook de horlogeband begint er voor een Seiko steeds meer op te lijken. Mis nog wel een mooie clasp met een eenvoudige fijnafstelling. En als ik dan één minpuntje kan vinden dan is het de lume die minder sterk is dan mijn andere Seiko divers. Maar nog steeds voldoende voor een hele nacht zicht.

Deze knaller had ik het liefst in de sneeuw willen fotograferen, maar daarvoor had ik een eind moeten rijden. Dus vandaar in een kerststukje met bijpassende ijsbeer.

79 likes

Mooie foto’s! Van harte met de aanwinst

2 likes

Hele gave plaat! Enjoy :grin:

1 like

Gefeliciteerd met de NA :ok_hand:

1 like

De sloepgast :rofl: Doet wat mij betreft geen recht aan dit prachtige horloge.
Een hele mooie wijzerplaat, die zelfs op de plaatjes, van je scherm afspat. Mooie foto’s van een prachtige horloge. Dank voor het delen en gefeliciteerd met jouw NA!

1 like

Hele mooie plaat!!

1 like

Mooie NA, en gave wijzerplaat!

1 like

Erg mooi…:+1:

1 like

Is inderdaad een goeie band en een zeer mooi afgewerkte kast.

De dial is prachtig! Proficiat!

Ps: als je ooit eens op een perfecte aftermarket clasp stuit voor deze band laat je het maar weten!

1 like

Wat een schitterende plaat en heerlijke aanwinst :ok_hand:

1 like

Schitterend horloge en idem foto’s! Enjoy.

1 like

Echt heel mooi, evenals de foto kwaliteit. Veel plezier er mee.

Als Seiko nu ook nog eens de moeite zou nemen voor dat geld om er een gesigneerde kroon op te zetten is hij helemaal af👍🏻

1 like

Heel mooi horloge, dit! Gave kleuren, vormen en details! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd en groetjes van een familielid (SPB297) :wave:t2:

5 likes

Mooie aanwinst, gefeliciteerd en veel draagplezier!

1 like

Mooie nieuwe aanwinst! Bedankt voor de mooie foto’s, leuk om naar alle details te kijken.

1 like

Mooi zeg! Wat doen ze dat toch weer goed met die wijzerplaten bij Seiko. :ok_hand:

Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like

Beauty :heart_eyes: bedankt voor de foto’s.

1 like

Prachtige uitvoering van een geweldig model van Seiko, maar volgens mij had ik zoiets al eerder geroepen… Volgens mij is de clasp van een mm300 een meer gedane modificatie op deze band, die geeft fijnverstelling - dacht ik!!

1 like

Jep, ratcheting :ok_hand:t2: heb er nog een liggen, had ik ook op m’n mm200 zitten.

2 likes