Twee weken geleden de Seiko Prospex Jade Sumo (SCSZ004) besteld en mooi verpakt in de originele doos en gewikkeld in Japanse krant kwam hij binnen. De Sumo Hulk. Mijn grail is die gewilde groene uit Zwitserland maar dat wordt een lastige missie. Aangezien ik ook een voorliefde heb voor Seiko duikers met leuke namen leek me dit een mooi alternatief. Geen hommage, gewoon anders.
Twijfelde nog om voor het nieuwe model Sumo Jade te gaan dat binnenkort uitkomt. Op aantal vlakken goede updates maar hiervoor echter nog drie maanden wachten en toch veel hogere prijs. De keuze voor het huidige model met de speelse gele secondewijzer en accenten was snel gemaakt.
Had de Sumo niet eerder in het echt gezien, maar kreeg een brede glimlach bij het uitpakken. Dit hebben ze bij Seiko toch wel weer heel erg mooi gemaakt. De Jade Sumo sunburst straalt je tegemoet, vanuit een kast met zeer fraaie vormen. In werkelijkheid toch beter dan vanaf de fotoās.
Voor de geĆÆnteresseerde, de afbeelding op de achtergrond is ander staaltje Japans vakmanschap uit mijn kleine collectie, een moderne houtsnede 'Trouble Afoot" (Ukiyo-e heroes). Vond deze gewoon wel lekker kleuren bij die Sumo.
Inmiddels meer dan 24 uur om de pols en de Sumo loopt +2s, uurwerk lijkt dus ook prima.
Je maait zo wel het gras voor mijn voeten weg. Die van mij komt morgen binnen. Is echt een plaatje heb zelf ook nog een strapcode band en 300mm sluiting onderweg.
Joh, wist ik niet. Ik dacht vooral de omvang vd kast tov de lug breedte. Net een forse sumo op 2 smalle beentjes.
Door die verhouding klopte het voor mij en is ie er bij mij helaas nooit gekomen. Vind de zijnkant vd kast nl wel fraai.
Heel tof!! De nieuwe int groen trok de aandacht van mijn vriendin, dus ik vrees dat ik ergens dit jaar weer een keer de portemonnee mag trekken. Horloges zijn mijn ādingā vindt ze dus die moet ik maar kopen, ook al zijn ze voor haar