NA: seiko jdm solar titanium atomic radio

Dit is hem…fotos zodra hij gearriveerd is :laughing:

21 likes

Gefeliciteerd Rico, deze wordt dus verwacht :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nice, gefeliciteerd :ok_hand:

Deze vind ik wel leuk, tenminste niet zo heel erg druk. Toch veel informatie met een tweede tijdzone, dag en datum. Vooral benieuwd wat deze dial doet in het zonlicht :+1:t2:

Alvast veel draagplezier gewenst.

Kan ik geen video uploaden van de box opening? (*.mp4 is het).

Ik krijg de melding: “Sorry, het bestand dat u probeert te uploaden is niet geautoriseerd”.

1 like

Klopt, video kun je niet plaatsen/uploaden. Wel een link naar een video op bijv. Youtube of Vimeo. Afbeeldingen kunnen overigens ook maar tot een bepaalde (bestands)grootte. Een bewegend gifje van bijvoorbeeld 5Mb lukt ook niet.

Foto’s dan maar?
We zijn nl. wel nieuwsgierig … :wink:

Box open: (https://www.youtube.com/shorts/rRZldbVd7rI)

Grappig, toen ik de box open maakte begon hij na een paar seconden automatisch de wijzers goed te zetten zonder dat ik hem nog aanraakte.

Las in de handleiding dat hij na 2d geen licht in besparingsmodus gaat en wijzers stilzet, als hij dan weer licht krijgt gaan de wijzers weer naar de juiste tijd. In dit geval naar Tokyo tijd want ik moest de TZ nog instellen uiteraard, foto’s volgen nog.

1 like

Inderdaad grappig.
Hij pakte dus direct signaal op van de DCF77. Mooi stukje techniek. Ik heb zelf een Junghans die ook synct obv. radiosignalen, die valt alleen niet in slaap als ik hem opberg omdat het geen solar is. Mijn Astron is dat wel en zoekt satellieten op voor de tijdzone/tijdinstelling, nadeel daarvan is dat je een ‘zichtverbinding’ nodig hebt.

Veel draagplezier! Mooie aanwinst. :ok_hand:

Nee hij pakte niet direct het DCF signaal op maar ging gewoon met de wijzers naar de interne opgeslagen tijd die hij nog had vanuit Tokyo.

Heb de TZ goed gezet (bepaalt ook radio frequentie in dit geval DCF), toen handmatig de tijd verkeerd gezet om de radio sync te testen. Handmatige radio sync zitten bekijken en ging weer prima optijd.
De radio sync gaat automatisch s’nachts op 2u 3u 4u…de eerste die lukt dan is het klaar en anders dus 3x mis.
De DCF zender staat ergens bij Frankfurt geloof ik en heeft Europa dekking…horloge gaf ook aan dat het signaal “High” is.

Ff verder zitten testen, weekdag en datum gaan ook automatisch optijd bij radio sync. Net om 00:00 ging de datum exact op de seconde een hele datum verder (dus niet geleidelijk).

Verbaas me erover hoe licht de horloge door het titanium is en hoe comfortabel daardoor , die blauwe Seiko 5 GMT weegt 152 gram op de keukenweegschaal, deze maar 82.

De kast en bracelet hebben ook een mooie licht-gele zweem waardoor je meteen ziet dat het titanium is.

1 like

Foto’s!

2 likes

Schitterende aanwinst. Gefeliciteerd.

Daar is de NA!
Gefeliciteerd :partying_face: met dit prachtige horloge :+1: