NA: Seiko King Turtle Great White

Na eigenlijk nooit echt interesse gehad te hebben in de Seiko Turtle, ben ik vorige week toch gecharmeerd geraakt van de King Turtle. Je kent dat wel… foto’s bekijken, forums afschuimen, pro’s en contra’s afwegen, prijzen vergelijken, …

Soit, begin deze week voor een “redelijke” prijs een op de kop getikt. Vrijdag heb ik het horloge ontvangen. Eerste indruk: Tgoh… Mooi, maar is dit wel iets voor mij? In vergelijking met mijn Monster voelt dit toch wel wat fragiel aan. Ceramische insert is top, maar anderzijds ook wel een zwak punt. De lume is mooi, maar zeker niet zo goed als mijn Monster. De loupe boven de datum stoort mij zeker niet. De kroon schroeft vrij vlot in, maar toch ook weer niet vlot als bij… mijn Monster. Dial is prachtig, zonder twijfel.

Zoals bij elke horlogeaankoop blijft deze eerst een weekje “op zicht” liggen bij mij vooraleer ik het draag. Is het gevoel goed, dan draag ik het horloge en is het “van mij”. Bij twijfel (= als ik niet 100% zeker ben): retour. Ik heb namelijk nog vele (te veel) andere hobby’s, en kan elke euro maar 1 keer uitgeven.

Ik heb het gevoel dat deze uiteindelijk toch retour zal gaan…

Daarom dus even geen foto’s.

1 like

Goed verhaal maar mis toch die foto’s… :roll_eyes:

3 likes

Tja een foto waar het horloge nog in de doos zit kan volgens mij geen kwaad. Of heb je de verpakking er ook nog niet afgehaald???

Ja ik ga altijd meteen dragen , en dam komt het gevoel wel of niet. Ieder zijn methodes dus.

Modelnummer… dan Googlen we zelf wel plaatjes…

Edit… srpe07…

Thanks! Opzich ziet hij er toch wel mooi uit. Mooie plaat. Alleen zou ik eerder een stalenband willen ipv stof of rubber.

Monster is ontzettend lelijk. Zij zelf altijd monster wegdoen.

Ik was ondertussen op zoek naar een Angus Jubilee, maar de zoektocht is gestaakt ondertussen.

Vergeten :roll_eyes: SRPEO7 uiteraard. Ik dacht al dat er iets ontbrak in mijn tekst…

1 like

Voor de luie mensen:

1 like

Ik had een witte verwacht…:rofl:

1 like

Witte haai…

Joh, serieus :wink: ik zie een smiley in mijn bericht, jij niet?

1 like

Toch wel. En zonet terug ingepakt, met gemengde gevoelens.

Ik zou het wel weten. Bij mij ging die niet meer weg…:innocent:

heb er nu ook 1 gekocht, de groene variant.
En die gaat nooooooooit weg.

1 like