Het is alweer een maand geleden sinds ik een nieuw klokje had. Het werd dus wel weer tijd Vandaag kwam de pakketjes man weer met een pakketje uit Amerika. In dat pakketje zat een Seiko 0634-5009.
Nou vragen jullie je mischien af wat hier nou zo bijzonder aan is? Seiko’s 0634 uurwerk was de eerste quartz en LCD chronograph. Een bijzonder uurwerk met historische waarde, iets wat ik een groot plus punt vind. Nu nog alleen een 7a chrono vinden om mijn trio van “eerste” Seiko chrono’s af te maken
Het horloge komt uit 1976 en dit waren destijds echt dure horloges met een prijskaartje van rond de 55.000 yen in de catalogus van 1976 Om een idee te geven, een 6306 turtle stond er in voor 23.000 yen (Die prijzen zijn tegenwoordig wel omgekeerd
). De hogere prijs is ook wel te merken aan de kwaliteit van de bracelet. Voor een vintage Seiko is die echt van exceptioneel goeie kwaliteit met mooie dikke links.
Het klokje ziet er in het echt zo zelfs beter uit dan op de foto’s. Ben erg blij met dit horloge en denk dat dit wellicht wel een keeper word
Nu wat fototjes:
bracelet is erg fijn
Lekker dikke klatser
De eerste automatische chrono (of iig een van de drie) en de eerste quartz chrono: