NA: Seiko Lord Marvel hi beat

Vandaag heb ik de Seiko opgehaald, die ik al een tijd op mijn wensenlijst heb staan. De Seiko Lord Marvel, 5740-8000.

Vanmorgen kreeg ik al een bericht, dat ie bij het DHL afhaalpunt lag, maar ik was pas eind van de middag in de gelegenheid om hem op te halen. Dan duurt een dag lang.

Waarom deze Seiko?
Het strakke design en de simpelheid doen het voor mij. En als extraatje een prachtig hi beat 5740(c) hand winder uurwerk binnenin.

Gekocht als projectje, dus moet nog onder handen worden genomen. Er zitten wat plekjes op de wijzerplaat, waardoor ik deze waarschijnlijk voor een hele mooie prijs heb kunnen bemachtigen.

Het 5740 hi beat uurwerk wordt wel de voorvader van de huidige Seiko hi beat uurwerken genoemd. Begin 60-er jaren werd het 5740a uurwerk geĂŻntroduceerd, met een tikgetal van 18.000. Daarna volgde de 5740b, met een tikgetal van 19.800 en in 1967 de 5740c, de hi beat 36.000.

Het is bijzonder om dit uurwerk te horen tikken. Zo anders dan een standaard 18.000 uurwerk. Deze gaat echt als een Shinkansen.

Het uurwerk ziet er nog keurig uit, geen roest of beschadigde schroeven. Loopt ook redelijk, wel iets te snel.

Het kost me moeite, maar voorlopig ga ik er nog niet aan beginnen. Eerst wat andere zaken afmaken.

55 likes

Gefeliciteerd met deze strakke Lord Marvel :ok_hand:

1 like

Nice veel plezier ervan

1 like

Veel draagplezier!

1 like

Veel plezier met deze mooie aanwinst. Dit zijn echt super mooie horloges met een geweldig uurwerk.

1 like

Erg mooi! Van​ harte :ok_hand:

1 like

Mooi horloge!:hugs::pray:t3:

1 like

Blijft een topper. Gefeliciteerd!

1 like

Na een lange dag wachten en geduldig zijn, gefeliciteerd met je NA :grin:

1 like

Marvellous

1 like

Een mooie Lord Marvel, Harry! Mooie techniek, maar niet heel erg ingewikkeld. Mooi in eenvoud, zoals zo vaak bij Japans design.

1 like

Altijd leuk die projectjes van jou Harry, zeker ook deze! :slightly_smiling_face: Succes!

1 like

Prachtige Seiko :ok_hand:
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

1 like

Mooi hoor, het zijn fijne horloges :+1:.
Veel draagplezier gewenst.

1 like

Mooi hoor, en zo herkenbaar Seiko.

1 like

Mooi Harry :ok_hand: met een beetje Wabi sabi. Werk eens door, dan kunnen we snel zien hoe het met deze af gaat lopen :+1:

1 like

Proficiat, mooie Seiko.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!:watch:

1 like

Prachtige aanwinst, gefeliciteerd ermee!

1 like

Proficiat met deze Marvel ! :ok_hand:Het lijkt erop dat deze horloges bij steeds meer mensen in de picture komen en terecht …ik noem de mijne altijd het mitrailleurtje… :wink:

1 like

Mijn beste,

Ziet er prima uit hoor!!
Veel draagplezier .:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like