NA: Seiko Lord Matic 5606-7001T

tik…tik…tik…00:00… Shit, heb ik nou toch in emotie op een veiling geboden. Ja, en gewonnen, dat dan weer wel. Blijheid, en dan toch de een beetje angstzweet. Want dit was een bieding buiten mijn eigen regels, via een bekende veilingsite vanuit een land waar men (en ik) over het algemeen van vindt dat je geen vintage Seiko’s moet kopen. Tja, dan zit je een paar dagen dom in spanning wat er exact binnen gaat komen.

Eerlijk is eerlijk, de blijdschap overheerste gelukkig toen hij vandaag bezorgd werd. Want wat vind ik dit toch een knap horloge. Perfecte formaat voor mijn pols, prachtige sunburst plaat en met mijn initialen opgelegd boven de ‘6’ markering.

Het glaasje is niet origineel, er zitten wat vlekjes op de wijzers en de kast is denk ik behoorlijk gepolijst waardoor de scherpe randjes ervan af zijn. Misschien heeft hij daardoor een beetje aan karakter ingeboet maar dat maakt de pret voor mij niet minder.

Komende tijd maar in de gaten houden of hij de tijd een beetje bijhoudt en misschien met de tijd maar eens open laten maken om te zien of alles aan de binnenkant ook is zoals het hoort te zijn. Nu eerst om de pols en genieten van het weekend.

44 likes

Mooi ding!

Weet je ook wat de characters betekenen?

Edit: Ik heb het even voor je opgezocht:

Doorlopende herdenking van de onderscheidingen
Japanse Nationale Spoorwegen

2 likes

Zover was ik nog niet, maar bedankt voor de edit! :smile:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze sympathieke aanwinst!!
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Proficiat, mooie aanwinst!!:watch::+1:

1 like

Mooie Seiko, zit er nog heel mooi uit, in deze staat steeds minder te vinden.

1 like

Heel gaaf, ik heb er ook één gehad. Leuk ding voor het geld!

4 likes

Wat een mooie blauwe band is dat. Weet je nog wat voor merk deze band is. Zoek al een tijdje naar deze kleur.

Proficiat, heel er mooi horloge.

Dat was een grained Molequin band. Heerlijk soepel. Van harte aan te bevelen.

1 like

Van Harte met je NA Lex.
Leuk gegraveerd model ook, zolang het Kanji is kan ik het meestal wel waarderen :slight_smile:
Hij is inderdaad gepolijst, de afwerking aan de randen is namelijk van origine brushed. Desalniettemin een mooi model, veel plezier ermee!

1 like

Prachtige LM. Ik heb er zelf een aantal en ben weg van de kast vorm en schitterende en eenvoudige ontwerp.

Mocht de quickset nog werken (verstellen van dag/datum door 1 klik uit te trekken), wees er dan heel voorzichtig mee en doe dit nooit met de urenwijzer tussen 9 en 12. Dit is een zwak punt van dit type uurwerk.

1 like

Prachtige Seiko! Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Zo, die knalt er even in. Van harte :+1:

1 like

Hardstikke mooi horloge! :+1:

1 like

Hij is mooi hoor

1 like

Bedankt voor de tip, ik dacht dat dat tussen 11:00 en 03:00 was. De quickset werkt in ieder geval nog dus daar ben ik zuinig op :slight_smile:

Voor de zekerheid nog wat ruimer nemen, omdat de dag/datum wisseling vaak iets na 1200 plaatsvindt.

1 like

Mooi , gefeliciteerd

1 like

Gepolijst lijkt me sterk. Wellicht wat sleet, maar dat is wat anders. Of ze moeten de kast opnieuw verguld hebben. Want de kast, die onder de vergulding zit, is niet van staal, maar van een messingslegering (base-metal). Als je die gaat polijsten, neem je al snel het goud mee, althans bij een Seiko (vraag me, hoe ik dat weet!). Bovendien is nog steeds de originele brushing te zien, je moet alleen goed kijken.
Maar een keer goed oppoetsen met koperpoets doet ook wonderen, dan zullen die zwarte vlekken ook wel verdwijnen.

1 like