NA Seiko Men's RECRAFT Series 1 (Model: SNKP23)

Via het forum vond ik een aanbieding van de Seiko SNKP23. Een mooi vierkant mannelijk horloge met een fraaie wijzerplaat in blauw die in het zonlicht mooi schittert en glimt. Dank voor de tipgever die het postte.

Het horloge voelt behoorlijk zwaar aan en ziet er (ook) in het echt erg goed uit. Wat dat betreft beter dan de prijs doet vermoeden.

Omdat ik nog geen tool heb om deze band zelf in te korten (zo’n pin die je uit moet hameren of met een tool) geen foto’s op mijn (dames-)pols. Als er iemand in de buurt van Deventer zo’n fraaie tool heeft en me wil helpen hou ik me aanbevolen…

15 likes

Leuke aanwinst, gefeliciteerd.

Mijn beste,

Een Seiko, maar dan anders dan anders!!
Leuk hoor!!
Proficiat dan ook met deze sportieve doch ook sierlijke verworvenheid!!
Ik wens je er een mooie tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Mooi horloge.
Die band even zelf inkorten.
Valt best mee hoe dat moet.
En heb je het een paar keer gedaan, dan denk je:
Dat valt mee.

Band inkorten is a piece of cake.
Ik heb het bij mijn Recraft zelf gedaan met een hele fijne “priem” van een horloge schroevendraaiersetje.

Proficiat met je nieuwe Recraft Seiko.
Mooi nostalgische model uit de vorige eeuw. Ook in groen verkrijgbaar. Top dial. :+1:

Op bol zag ik een tooltje voor een paar euro die heb ik maar besteld.
Met mijn “priem” moet ik zoveel kracht zetten dat ik vermoed dat deze buigt/breekt als ik harder duw. Ik duw in de richting van de pijltjes. Dat is toch goed?

Yep, met de pijltjes meeduwen.
Ik heb nog zo’n oud horlogemakers gereedschapssetje uit het jaar stillekes waarmee ik het gefixt heb. :wink:

1 like

Mooi horloge hoor :grinning: ben er zelf ook erg tevreden over.
Mooie retrolook en een prachtige sunburst!

4 likes

Ik gebruik zo’n heel cheap setje van Amazon. Daar zit een tooltje in om een pen uit te drijven. Ik geef daarmee een eerste aanzet, daarna kan ik de pin met de hand uitdrukken. In eerste instantie lukt met de hand uitdrukken ook wel, alleen heb ik dan meer kans op uitschieters…

Erg gaaf ding zeg! Veel plezier er mee

Hier nog een tevreden eigenaar!:white_check_mark:

:smiley:

3 likes

Leuke aanwinst. geniet er van :+1:

1 like

Inmiddels via een NL leverancier het blauwe aliexpress tooltje binnengekregen. Daarmee is het gelukt…

Maar ****** wat zitten die pennetjes er vast in. Ze schoten met knal(-letje) los. Met geen mogelijkheid had ik die er met mijn priem van bergeon eruit gekregen… Eind goed al goed.

Hij zit om mijn pols.

1 like