NA! Seiko (mm300) SLA021J1/SBDX023

Gooooedemiddag,

Van de week een enorm vette SLA021 opgehaald. Ik had al eens eerder een SBDX001 gehad in 2015, maar was vergeten hoe vet ze zijn! Zeker de mono bloc constructie maakt ‘m echt bruut. De bouwkwaliteit is enorm verbeterd ten opzichte van de SBDX001. Zoals de evenredige verdeling van lume in de indexen, de indexen zelf, de keramische bezel en het saffierglas.

Wat mij opvalt aan de bezel van de SLA021 is triangle ‘lumepip’ deze lijkt een beetje korrelig wanneer je er met je nagel overheen gaat. In een filmpje op YT hoorde ik daar ook al een opmerking over. Toch gek dat er niet is gekozen voor een gladde afwerking van de lume.

Verder vind ik de goudkleurige secondewijzer, de gouden tekst: ‘300 m’ en het prospex logo op de kroon een welkome toevoeging.

Het exemplaar dat ik heb is voorzichtig gedragen door de vorige eigenaar. Toch ben ik blij dat er een paar krasjes en veegjes op zitten, dat draagt toch een stuk lekkerder met zo’n bonker dan een safequeen.

Weet iemand waarom ze deze modellen geen Marinemaster meer noemen?

Anyway, genoeg geouwehoerd. Foto’s!

41 likes

Gefeliciteerd!
Wat een klatser😍

1 like

Heel gaaf! Proficiat!!

1 like

Gaston? :grin:

1 like

Ja, nu ik niet meer langs de deuren mag om de meloenen uit te delen moet ik toch wat.

1 like

Mooie Seiko, veel plezier met de NA.

1 like

Een hele mooie verschijning! Gefeliciteerd

1 like

Mooie aanwinst…:+1:

1 like

Gefeliciteerd :+1:mooie aanwinst :ok_hand:

1 like

Lekker hoor, van harte!

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze schitterende NA! Top keuze!!!

:sunglasses::+1:

2 likes

Ja, erg tof ding! En ik heb geen zaklamp meer nodig in ‘t donker met de mm300.

Topper :+1:

Mooi horloge hoor!

Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst. Eigelijk zouden ze bij Seiko aan iedereen die de MM300 heeft een gratis duikcursus moeten geven. Zodat je het horloge in volle glorie aan het werk kunt zien. En hem dan nog meer gaat waarderen.

1 like

Laat ik ‘m nou net willen gebruiken om ook daadwerkelijk mee te duiken. Zodra het weer mag staat er een week Egypte op de planning :blush:

1 like

Helaas is Egypte op dit moment erg ver weg voor de duiksport. Ik draag hem altijd wel in combinatie met deze klatser

Met deze heb je geen lood nodig om te duiken! :innocent:

1 like

Omdat er maar een de echte kan zijn!!
En dat weet je (je had er ook een)
Maar gefeliciteerd en veel plezier ermee!

4 likes