NA: Seiko Moonphase Chronograph

Beste horlogevrienden!

Op dit forum komt natuurlijk allerlei lekkers voorbij; prachtige collecties, de meest complexe uurwerken en bijzondere projecten. Ik zwijmel al een tijd, eerst zonder en sinds kort met een account, weg bij al het moois hier en ben redelijk tevreden over mijn eigen collectie :slightly_smiling_face: . Zoals velen van jullie echter ook weten, is de zoektocht misschien wel het leukste van de hobby. Ik ben dan ook al een tijd op zoek naar een geschikte maanfase voor in de collectie. Toen ik deze op Chrono24 voorbij zag komen, was ik direct verliefd. Het toeval wil dat het horloge te koop stond bij een Nederlandse site. Dus door het horloge daar te bestellen, bespaarde ik de premium van Chrono. :grin: :wink:

Afijn, genoeg gezwetst. Het horloge! Het betreft een Seiko Moonphase Chronograph, referentienummer 7T36-7A00. Dit exemplaar komt uit 1991 maar verkeert nog in uitstekende conditie! De sticker op de achterkant heb ik er zelf af mogen trekken :sunglasses: . Bij het horloge zit een enorme handleiding die ik nog maar eens rustig door ga spitten, maar aangezien het een quartz uurwerk betreft, verwacht ik niet vaak met die maanfase te hoeven klooien :grin: . Voor een 37mm kast draagt hij vrij klein, aangezien de lug to lug niet veel groter is. Ik vind het een heerlijk formaat voor zo’n klassiek ogend doch gecompliceerd horloge. :yum: Het enige ’minpuntje’ vind ik de afgesneden 11 op de wijzerplaat, maar ik vind het op het eerste gezicht niet extreem storend.

Het bijgeleverde bandje is helaas wel op z’n zachtst gezegd prut :laughing: . Suggesties voor een mooi bandje zijn dus welkom! Zwart of chocolade alligator lijkt me mooi, maar iets out of the box zoals suède of een kek kleurtje sta ik ook zeker voor open!

Lang genoeg geluld, hier enkele foto’s!

56 likes

apart, maar mooi :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Mooie dress watch, stiekum een beetje jaloers

1 like

Dank! Zeker apart, ik heb in ieder geval nog geen ander exemplaar gespot op het forum :grin:

Dank!

Hele mooie Seiko. Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd geniet ervan👌🏻

1 like

Veel plezier van dit horloge.

1 like

Geniet ervan! Je zal er niet snel verveeld van raken lijkt me👌

1 like

Oogt heerlijk klassiek. Mooi :star_struck:. Gefeliciteerd met je NA

1 like

Geniet er van!

1 like

Echt een prachtig horloge, geniet ervan :wink:

1 like

Dank allemaal!

Ik verwacht inderdaad dat dit wel een blijvertje wordt :sunglasses:

2 likes

Staat je goed! Veel draagplezier

1 like

:grin: merci!

Ik vind 'm erg gaaf. Heel veel plezier ermee!

1 like

Geniet ervan :partying_face::ok_hand:t3:

1 like

Dank heren!

2 likes

Mooie klok!

1 like

Prachtig horloge, geniet ervan :+1:

1 like

Mooie uitvoering👍

1 like