Op mijn zoektocht naar een leuke en betaalbare Seiko kwam ik deze limited modellen tegen gebaseerd op Japanse animatie film/serie.
There are seven new Seiko 5 Sports creations inspired by two leading Japanese animations, NARUTO and BORUTO.
Each of the seven creations capture both animation’s central characters: Naruto, Sasuke, Shikamaru, Lee, Gaara from NARUTO and Boruto and Sarada from BORUTO.
Nu ken ik zelf niet zo heel veel Japanse animaties, maar die ik ken zijn volgens mij wel de bekendste, Final Fantasy, Akira, Ghost in the Shell. Maar van deze rakkers had ik dus nog nooit gehoord.
Nu viel de Gaara mij het meest in het oog en na lang wikken en wegen uiteindelijk de knoop doorgehakt en deze moest gewoon komen punt.
Hoe toevallig was het dat @merl zijn Gaara te koop aanbood voor een hele nette prijs. Dus als een kamikaze er bovenop gedoken en na wat noodzakelijke heen en weer geneuzel tot koop over gegaan. Er zijn 6500 wereldwijd van gemaakt en ik heb dan nummer 2613 . Niet dat het iemand wat boeit, maar voor de mierenneukers onder ons is het een leuk detail
De Seiko Gaara vandaag dus binnen gekregen in een langwerpige doos en daarin zat weer een langwerpige doos
Maar nadat deze was opengemaakt zag ik iets waarvan ik dacht dat het een opgerolde rijstmat was, waar men in het verre Oosten ogenschijnlijk op ligt.
Bleek gelukkig een grappig ontworpen horlogedoos te zijn

Dit stond erbij op de site van Seiko en ik voel mij al een stuk mysterieuzer
Inspired by the Earth and Heaven Scrolls from the Chunin Exams, a widescale examination used to test the skill of junior Ninja.
Maar goed ik heb hem niet om de doos gekocht natuurlijk, maar is wel leuk gedaan door Seiko. Ze wilden ongetwijfeld hier iets leuks mee doen en dat vindt ik wel geslaagd.
Nu het horloge zelf. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk deze kleurcombinatie best wel mooi vindt. Het is niet schreeuwerig maar eerder wat subtieler. Het is qua kleur wel mooi in balans en het enige buitensporige is het Japanse teken op de wijzerplaat. De kast is een beetje lichtbrons van kleur. Ook wel weer heel apart gedaan. Dan de strap. Ik ben niet echt een Nato fan, maar deze past er goed bij en ik moet dus maar wennen aan deze Natostrap Of iemand hier moet nog een geweldige tip hebben .
Hier nog wat specs voor de nerds:
En nu de Gaara in zijn volle glorie.
Bedankt voor het kijken.