NA: Seiko Ninja Turtle SRPC49

Vandaag een Gronings onderonsje. Op bezoek bij @anon5053950HF: even naar een srpc49 kijken. In zijn strakke woning met veel zwarte hoogglans meubelen een zwarte schoonheid getroffen.

Ik vond hem al gaaf in december, maar niet gekocht. Afgelopen vrijdag nog even bij een juwelier geweest die de Solar en de Quartz chrono had liggen, maar u raadt: de automaat sold out.

Zaterdag gooide @anon5053950HF hem op het forum in de bekende blauwe rubriek. Direct gemaild en gisteravond direct reactie. Zondag afgesproken en even gekeken, ongeveer 1 seconde, sold.

Dus nu eigenaar van een magnificiente zwarte schildpad. Endangared specimin: dat begrijp ik nu.

Een aanrader mede horlogefans. Tip top afgewerkt, de coating is deels polished en deels brushed. De dial zoals we hem kennen, diep zwart met opgelegde indexen die zijn gevuld met vintage lume. Een supergave oranje minutenwijzer en de zwaardachtige uurwijzer. Drilled lugs met een soepele rubber band en een aluminium bezel met grijs en zwarte kleurtonen.

Fijne verkoper, fair price en een leuk gesprek gehad over klokkies. Een mooie zondag.

Bijgaand wat plaatjes (klok fotografeert slecht bij kunstlicht, wat dan natuurlijk wel weer wonderlijk is voor een night diver :wink:). Zal er morgen nog wat dagpics bij zetten.

Aan de kijkers: bandentips welkom (groene nato is een probeersel… bestel er zo één met coated hardware).

image

18 likes

:confounded:

Dat terzijde, veel plezier ermee! :+1:

Iemand heeft hem al gemod, het enige zwarte horloge die ik gaaf vind :sunglasses:

3 likes

Je zoekt handel :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Nee hoor, ik ga het werk van anderen niet kopiëren :joy:

1 like

Hele fraaie aanwinst. :+1:

1 like

Je was me (denk ik) net voor, had @anon5053950HF ook al een berichtje gestuurd. Veel plezier met het horloge.
Ik heb zelf de Solar al en het is bijzonder knap wat Seiko kan leveren voor de prijs.

2 likes

Staat er nog één op MP. Aan de prijs.

@RMK Ah ik zie 'm nu ook, had gezocht op Prospex maar had Black moeten meenemen.

Ik heb wat moeite om een premium te betalen aan een gelukszoeker die snel wat geld wil verdienen. Dus ik denk dat ik even verder zoek.

1 like

@20veetee hear hear.

Mijn idee.

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Een geslaagde verworvenheid!!
Ik eens je er een mooie polstijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Veel plezier ermee!

Ik vind de zwarte bracelets van Strapcode wel erg gaaf met de ninja turtle.

Mooi horloge, bijzondere versie met eigen looks.
Maar omdat er nu zoveel verschillende nieuwe turtles in omloop zijn is het gevoel er een beetje van af dat een limited nu echt speciaal is.
Ik ben ook op zoek geweest en er hebben nu 5 op marktplaats te koop gestaan, van 450€ tot erg duur.
Het blijven erg fijne horloges en een echt Seiko icoon. Ook ik heb hem bijna gekocht🙃
Heel veel plezier er mee!

1 like

Erg mooi horloge inderdaad , zelfs zo mooi dat ik er 2 van heb :joy: . Ik heb trouwens bij strapcode de half mesh half oyster band bestelt voor dit horloge . Foto’s zullen nog volgen .

1 like

Hele mooie aanwinst veel draagplezier gewenst .

1 like

Bij Unger voor €450,- nieuw zu haben, geen idee of dat een nette prijs is, zelf wel Seiko fan maar niet van zwart.

Ook voor @Shining misschien wat.

Hierzo…

https://www.unger-schmuck.com/seiko-automatik-srpc49k1-srpc49-black-turtle/a-1000022000/

Prachtig!! En wat toevallig heb ik mijn ninja turtle ook in weekend ontvangen. Hoef ik geen NA topic meer te starten :stuck_out_tongue_winking_eye:

Geniet ervan!!

3 likes

Ligt het aan mij of Is er kleur verschil in lime tussen wijzers en wijzerplaat?

1 like

Ja dat klopt. Niet heel storend

1 like

Vanmiddag nog een gepast bij een juwelier en niet aangeschaft, dus als je nog zoekende bent stuur maar pm ( Seiko adviesprijs )

1 like

Gotcha! :slight_smile: Super! Kan ik morgenochtend gelijk evne bellen, tenzij het in de buurt is, dan rijd ik er heen.

1 like