NA: Seiko Officially Chronometer Certified

Nu heb ik al meer dan honderd Seiko’s gehad maar een chronometer had ik nog niet gehad. Dus ik was blij verrast toen dit horloge tegen kwam. :smile: Vooral ook in deze hoedanigheid, prachtige staat en zelfs nog met orignele band en gesp. De band is helemaal vergaan helaas maar de gesp gaat op de nieuwe leren band die ik er op ga zetten. :sunglasses:

King Seiko’s en Grand Seiko’s werden niet verkocht op de internationale markt (op een enkel model KS special na). Voor de internationale markt waren er deze chronometer modellen maar dan zonder KS logo’s. Dit waren de duurste modellen die in de 1973 Amerikaanse catalogus te vinden waren. :wink: Net als in de King Seiko chronometers tikt een chronometer grade 5626 hi-beat uurwerkje, ook hebben ze het gouden medaillon op de achterkant en een strakke grammer of design kast.

81 likes

Erg mooi!

1 like

Heel netjes :ok_hand::ok_hand:

1 like

Mooie! Kast ziet er nog aardig strak uit.

1 like

Niet gepolijst denk ik, geen slijtage aan de goldplating en ik zie eigenlijk maar 1 kras. :smile::sweat_smile:

1 like

Man, wat een mooi ding!

1 like

Mijn beste,

Chapeau!! Ziet er Schitterend uit!!
Het geluk straalt ervan af!!
Ik wens je er een sprankelende tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Prachtig Daniël :ok_hand::grinning:

1 like

Prachtig. Gefeliciteerd met deze NA!

1 like

Die is mooi

1 like

Wauw, heel gaaf. Die gesp tof zeg!

1 like

Mooi zeg, gefeliciteerd met deze aanwinst, ziet er nog super strak uit. :ok_hand::ok_hand:

Volgens mij mag je dit gerust gold capped noemen, hier zit een serieuze laag goud op. :sunglasses:

1 like

Thanks iedereen!

Je hebt helemaal gelijk zie ik :nerd_face::sweat_smile:

5 likes

Ik heb ook weleens voor zo’n soort horloge wezen kijken . Lijk mij prachtig

1 like

Geweldig! Mocht je hem ooit zat zijn… :+1:

1 like

Prachtige aanwinst! Zo’n Seiko erbij zou ik ook nog wel overwegen. :+1:

1 like

Nou je het zegt, nog beter, stalen kast dus, dikke laag goud, véél beter dan zo’n dun laagje.

2 likes

Ik zag het inderdaad aan de achterkant, je ziet net de rand van de gouden laag langs de rand van de kast. Kast zal verder staal zijn.

2 likes

Schitterende aanwinst! Ik ben fan van deze kastvorm ook! Geniet ervan en veel draagplezier gewenst. :smile: :+1:

1 like

Erg mooi!

1 like