NA: Seiko Pogue met resist dial uit '71

Eigenlijk niet erg nieuw meer, maar vandaag kwam eindelijk mijn nieuwe kast binnen en is het tijd voor een NA-topic(je).

Ik had dit horloge besteld wetende dat de kast en band overgepolijst waren, de kast was dusdanig gepolijst dat van de originele scherpen randen niet veel meer over was, maar de rest van het horloge was in mijn ogen erg mooi. De originele water-70m-resist wijzerplaat zag er nog super uit, de inner-bezel was mooi lichtgeel verkleurd en de bezel heeft een gaaf versleten karakter. Dat de lumen uit de minutenwijzer is vond ik eerst jammer, maar je gaat het waarderen. Het zijn de imperfecties die hem uiteindelijk toch weer gaaf maken. En het belangrijkst natuurlijk; hij is volledig origineel.
Ik heb hiervoor al 5 andere Pogue’s gehad, maar nog nooit een met een resist dial, die kan ik dus eindelijk afstrepen! Nu nog op zoek naar een goede band, een welke niet gepolijst is…

Zodoende besloten om toch het horloge te kopen en maar op zoek te gaan naar een originele kast welke in betere staat was. Zo gezegd zo gedaan, dus na een goede week wachten kwam die binnen uit Amerika. Net dus even aan de knutsel geslagen en alle onderdelen omgezet, dus nu in alle glorie.

Voorheen was het dus dit:

Mooie ronde vormen en erg blinkend aan de pols…

Dus alles van de oude kast los gehaald en netjes neergelegd. (de bezel lag net buiten beeld)

Oude vs nieuwe kast. Hier is erg goed zichtbaar hoe verschrikkelijk ver de kast was gepolijst.

En het resultaat. De Seiko 6139 - 6002 “Pogue” met resist-dial uit '71.

Ik ben er erg blij mee, nu dus nog op zoek naar een goede stalen band en eventueel een mooie leren strap voor erbij.

Als iemand overigens een gepolijste kast nodig heeft voor een Pogue, I’m your guy!

32 likes

Gefeliciteerd Nick, mooie aanwinst en veel plezier ermee.

1 like

Geweldig Nick! Mooi werk van gemaakt… veel draagplezier :sunglasses:

1 like

Mijn beste,

Zo, deze Seiko Pogue kan er weer jaren tegenaan!!
Geniet er dan ook met volle teugen van!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie pogue! Heb een Nederlandse website ontdekt waar je gigantisch veel onderdelen kunt vinden, voornamelijk van Seiko. Hieronder een aftermarket stalen band voor de 6139-600x serie waarmee je tijdelijk zoet kunt zijn. Hou de website in de gaten voor een origineel bandje:

https://speedtimerkollektion.com/shop/product_info.php?products_id=37628

1 like

Heel mooi geworden Nick.:+1:

1 like

Mooi resultaat Nick :ok_hand: ik heb eventueel wel interesse in de oude kast, kan wel wat gecompliceerde oefen kasten gebruiken.

1 like

Mooi gedaan.

1 like

Mooi gedaan, ziet er strak ui!

1 like

Supergaaf, een prachtige vintage!

1 like

Terecht, mooi eindresultaat!

Interessant, bedankt. Prijzen voor onderdelen kan ik niet zo goed beoordelen, als je een horloge weer compleet cq lopend hebt maken een paar tientjes niet zo veel uit. Maar ik heb alle horloges bekeken (het zijn er honderden) maar die prijzen zijn wel erg ambitieus zeg.

1 like

Vandaag de eveneens overgepolijste band een makeover gegeven. Het is uiteraard niet 100% strak zoals het uit de fabriek zou komen, maar het is in ieder geval al 10x beter dan een glimmende band!

Hoe hij voorheen was, nogal een blinkend geheel…

En nu

Toch al een stuk beter, al zeg ik het zelf :+1:

6 likes

Goedemorgen Nick, mag ik vragen hoe je dit heb gedaan?

Jazeker dat mag.
Het is eigenlijk vrij simpel, het bandje goed inspuiten met WD40 (dan glijdt het makkelijker) en dan in 1 richting schuren met korrel 150 net zolang tot je alle hoekjes hebt gehad.

Op internet werd gesproken over korrel 120 150 of 180, dat is zelf even kijken naar hoe fijn de afwerking moet zijn denk ik…

1 like

Bedankt, resultaat mag er zijn :+1:

1 like

Veel plezier ermee en groetjes van zijn broertje uit 71.

2 likes

Proficiat. Zie overigens voor het eerst hoe je een prachtige kast kan verprutsen met overmatig polijsten.

1 like