Voor vele van jullie een oude bekende, maar voor mij de eerste Presage. Sterker nog, zelfs de eerste Seiko.
Vanaf 2017 heeft Seiko de Presage uitgegeven met een coctail thema. Alle gebaseerd op coctails van ene Hisashi Kishi, een barman die diverse keren in de prijzen is gevallen.
Seiko vond het nu tijd om een “gelimiteerde” oplage (7.000 stuks whaha) te maken van een horloge dat gebaseerd is op wodka, cream en lychee. In het coctailglas zorgt deze combinatie voor een kleur die het meest lijkt op een rustgevend winters landschap. Is het Seiko gelukt om dit over te brengen op de wijzerplaat: Volmondig ja!. Wat een fantastische beeld, wat een reflectie en wat een kleurschakering. Het heeft (in de verste verte) zelfs iets weg van snowflake in de veel duurdere grand seiko’s.
Deze limited komt in drie varianten: de SSA385J1 met gangreserve indicator en een sub dial voor het datumveld, dan deze meer traditionele SRPC97J1 en als laatste het damesmodel SRP843J1
Omdat ik dit horloge gekozen heb voor de wijzerplaat heb ik de SRP besteld. Het model waarbij de wijzerplaat het minst onderbroken is. En door het ontbreken van de complicaties ook minder dik met 11,8 mm.
Een positieve verrassing was het glaasje. Wat leuk dat het opbollend hardlex is. Dit geeft een speciale warmte aan het horloge.
Als beginneling heb ik natuurlijk weinig referenties. Eigenlijk kan ik alleen maar zeggen dat ik m mooi vind, en dat is toch waar het om gaat. Vergeleken met mijn Oris (ja, oneerlijk vergelijk) valt de band me tegen. Ook het swipen van de fraaie blauwe secondewijzer vind ik op de Oris vloeiender gaan. Daarnaast heeft het 4r uurwerk natuurlijk een andere “look and feel”. Persoonlijk denk ik wel dat de, hier al vaker genoemde, prijs/kwaliteit perfect in orde is.
Is het een blijvertje? Ik weet het nog niet. Is het een horloge waar ik de komende tijd van ga genieten: Absoluut!
Genoeg, nu de eerste foto’s: