NA: Seiko Presage in 't groen

Gistermorgen was ik wat doelloos door het centrum aan het lopen omdat ik even ergens op moest wachten. Alle winkels gesloten op de maandagochtend maar gelukkig is er hier één juwelier die geen volledig gesloten stalen rolgordijn voor de ramen heeft.
Geen exotische horlogemerken hier, maar het is wel een officiële Seiko en Casio dealer.

En hier lag dus een horloge wat direct mijn aandacht trok: een groene Presage.
Stond een prijs bij die ik wat aan de hoge kant vond en verder geen nummertje welk specifieke model dit was.

Gisteravond maar eens op internet zoeken en het duurde even voor ik dit model gevonden had.
Het bleek te gaan om de SPB129J1, een limited Edition van 1964 stuks.

Ik had wel eens wat foto’s op dit forum voorbij zien komen waarin dit model werd geïntroduceerd. Maar blijkbaar viel dit model hier op het forum niet dusdanig in de smaak dat iemand hem heeft aangeschaft?

Stiekem was ik op zoek naar een groene Oris Aquis, maar bij toeval kwam deze op m’n pad. Op foto’s op internet vond ik hem gisteren toch wat tegenvallen, maar gistermorgen was ik toch aardig onder de indruk toen ik hem zag. Dus zostraks maar weer heen gelopen om hem eens goed te bekijken, en niet alleen achter glas.

En weer was ik zwaar onder de indruk.
Mooi gepolijste zijkant van de kast. Vrij ruwe Brush op de lugs. Rubberen (heb ik zojuist geleerd :sunglasses:) bezel die in twee richtingen te draaien is, zonder klikt.
En dan de wijzerplaat :star_struck:
Prachtige groene plaat met sunburst met ter hoogte van de indexen een iets verzonken ring met concentrische cirkels.
De indexen zijn opgelegd en high polish. Qua afwerking komen de indexen aardig in de buurt van Grand Seiko., maar wat minder facetten. Maar ze springen er in wat zonlicht echt uit.
Een kast van 41 mm maar een behoorlijke lig-lug afstand van 48 mm maakt een voor mij een wat kleiner horloge maar absoluut niet te klein.

De kastvorm is schitterend met lugs die aan de bovenkant iets hoger zijn dan de kast zodat de bezel wat verzonken lijkt.

Nadelen?
Het ‘standaard’ goedkoop aanvoelende Seiko bandje.

Anyway, ik wou een horloge met groene plaat, en die had ik bij deze gevonden.
Zonder geouwehoer werd me een leuk aanbod gedaan, en ik heb nu m’n horloge met groene wijzerplaat :sunglasses:

61 likes

Prachtig!

1 like

Funky groen hoor

1 like

Ik heb de 127 met witte/champagne plaat. :+1: (al heb ik wel lichte twijfel hem wellicht weer weg te doen). Wijzerplaat is inderdaad erg mooi met veel detail.

De bezel is net als bij het origineel van rubber. :wink:

3 likes

Ah, ok :joy:
Meen dat gister ergens gelezen te hebben.

Maar ik heb hem voornamelijk gekocht om de schitterende wijzerplaat.
En internetfoto’s doen hem geen recht, en de afwerking (op de band na) mag toch erg goed worden genoemd.

En mooie foto van de indexen trouwens.

1 like

Schitterend, gave kleur!:heart_eyes::+1:

1 like

Je blijft kijken in het zonnetje :sunglasses:

2 likes

Heb je een enorm gaaf ding te pakken!.
Lekker hoor.

1 like

Geweldig :ok_hand:

1 like

Heel mooi…:+1:

1 like

Geweldig horloge !
Prachtige wijzerplaat !
Gefeliciteerd !

1 like

Mooi hoor! Dat groen is inderdaad heel erg mooi en die indices om van te smullen. Gefeliciteerd!

1 like

Uniek en mooi horloge! Van harte en ik wens je er veel plezier van! :smile: :+1:

1 like

De champagne en de zwarte uitvoering had de juwelier wat exemplaren van verkocht (bij hem ondertussen uitverkocht)

De groene wilden mensen wel naar kijken maar de meesten vonden het te opzichtig.
Maar de verkoper had het idee dat dat bij mij wel mee zou vallen nadat ik m’n blauwe Ulysse Nardin op de toonbank had gelegd om de Seiko te passen :joy:

2 likes

De concentrische ringen op de buitenste ring vallen weg maar de indices zijn wel mooi te zien :sunglasses:

1 like

Gaaf ding! Ik heb dezelfde kleur dial op mijn spb081, zeker in de zon blijf je kijken!

1 like

Ziet er echt vet uit! Veel plezier met je aanschaf.

1 like

Ik vind de groene ook erg goed te pruimen.
Sinds kort is er ook een blauwe.

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

1 like

Gefeliciteerd met je NA, het is absoluut een prachtige wijzerplaat. Geniet er van. :+1::sunglasses:

1 like