NA: Seiko Presage Limited edition "Moonlit Night"

Heb hem zelf gehad…alles wat je schrijft herken ik en is waar.
Heb hem verkocht ook…
Dat begrijp ik nu niet meer zo goed.
De nieuwe eigenaar is er wel heel blij mee; dat verzacht het enigszins

4 likes

Deze foto laat de bijzonderheid van de dail wel het beste zien inderdaad.

Tja, koop/verkoop…
Ik weet het meestal binnen een week. Het is raak of niet raak. Het leuke van deze hobby is ook dat je steeds beter gaat aanvoelen wat voor jou wel en niet werkt. Voor mij:

• elk horloge moet iets bijzonders hebben: aparte wijzerplaat, bijzondere lume, bijzonder materiaal, exotische complicatie, etc. Te gewoon, hoe mooi ook, en hij eindigt weer in het blauwe deel. ( lesgeld: Hamilton khaki auto. Heel mooi, maar te “middle of the road” voor mij).

• Grote is tussen 39 en 42 mm. Bij 39 moet hij groot dragen voor zijn maat, bij 42 klein. (Lesgeld: bulova curve & steinhart ocean vintage gmt)

• een horloge moet niet “the usual suspect” zijn. Hoe mooi ook, ik zal nooit een speedmaster of sub kopen. Hij moet net iets “off the beaten path” zijn. Lesgeld: nog niets, maar het viel me op toen ik beiden bovenstaande paste bij een AD en tot de conclusie kwam dat het me niets deed, omdat ik gevoel had dat de keuze ervan niets over mij persoonlijk zei. Puur persoonlijke overweging, niets ten nadele van de gelukkige bezitters van beide modellen hier…

3 likes

Die wijzerplaat, wat ongelofelijk mooi!

2 likes

Prachtige combinatie!

1 like

Top afwerking van Seiko. Zoals gewoonlijk.

1 like

Pfoe. Wat een mooi stuk om in de collectie te hebben :ok_hand:t2:

1 like

Wow. Echt een heel mooi exemplaar ! :heart_eyes:

Voor de liefhebbers: de witte versie staat nu op Marktplaats

Voor een spotprijsje, ook nog.

1 like