Vandaag binnengekomen, en gezien de toch best bijzondere details wil ik de foto’s graag met jullie delen.
Het is de Presage SPB045 met de gewelfde Emaille wijzerplaat. Het verhaaltje van Seiko van de Emaille meester Mitsuru Yokozawa en zijn team vond ik wel aardig, maar ook dat dit wijzerplaat ontwerp geïnspireerd is op het eerste Seiko polshorloge uit 1913 (de Laurel), als ook de ‘Time Keeper", het eerste Seiko zakhorloge uit 1895.
Afin, gelijk maar op een bruine Hirsch Lord gezet, al valt de Seiko (zwart croco) lederen band met vouwsluiting niet tegen. Uurwerk is het 6R27 Caliber met een meer vloeiende seconden wijzer (4Hz ipv 3Hz)
Al met al een bijzonder horloge met, naast de wijzerplaat, veel mooie details als de blauwe wijzers, en de indices die er volgens Seiko in 10 lagen is opgelegd. Mooie dressy watch met voor mij nog 1 stap te gaan in de toekomst: Grand Seiko
Mooie aanwinst Roel… Hele mooie gedetailleerde afwerking. Erg benieuwd naar deze, witte wijzerplaat moeilijk goed te fotograferen dus deze zal in t echt nog mooier zijn. Proficiat man
Schitterend mooi horloge Roel! Van harte gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!
Ik ben benieuwd naar waar je hem gekocht hebt en wat hij kostte, want ik zit er ook over te denken. Het is een heel bijzonder klokje inderdaad. Zeer chique!
Heel mooi! Geniet ervan! Door een toevalstreffer heb ik het eenvoudiger (“niet-emaille”) broertje deze week aan de collectie kunnen toevoegen. Een hele mooi serie toch wel.
En, nee ik ga hem natuurlijk niet modden! Zou ook niet weten welke wijzerplaat hier beter in past. En hij heeft aan beide zijde saffier, aan de voorzijde ontspiegeld. Speciaal voor @HanDavinci zonder die rare blauwe gloed ook
@Tuur1968 : die Zenith is natuurlijk ook niet te versmaden, als je tijdens een black-out wilt ruilen geef maar een gil
@oscar2 : klopt, uren, minuten en secondenwijzer zijn blauw, rest zwart.
Heel mooi en bijzonder horloge Roel, kan niet anders zeggen, van harte gefeliciteerd!
Ik vind door de wijzerplaat het heritage gevoel goed en dat gecombineerd met de blauwe wijzers en de perfecte maten voor dit type horloge maken het een winnaar.