NA: Seiko Presage SARY081

Na het zien om de pols tijdens een etentje met een goede vriend gezien en ik wilde het niet, echt niet.
Maar uiteindelijk kruipt het bloed dan toch waar het niet gaan kan. En heb ik eerst maar een topic geopend in Horlogemarkt.nl - Gezocht!.

Gezien mijn horloge potje sinds mijn lidmaatschap op dit forum aanzienlijk geplunderd is was het budget minimaal.
Een paar reacties op mijn topic gehad maar allemaal net niet wat ik zocht of boven budget. Totdat @anon21944355 mij wees op een E-bay verkoper die deze horloges tax free verzond.
Ietwat huiverig hiervoor toch maar geprobeerd en ruim boven verwachting binnen 9 dagen na het plaatsen van de bestelling stond zojuist de postbezorger hier voor mijn deur.

Eerste kennismaking is met mixed feelings, het horloge is prachtig de dial heeft een ongedefinieerde kleur naar gelang het licht met hem speelt.
Maar de band, mijn hemel ik had al wat kritische geluiden gelezen :

Nou daar is niets aan gelogen, de band lijkt haast wel val het leder gemaakt te zijn waar men lakschoenen van maakt. Kortom dat wordt nog een zoektochtje naar een mooie passende band.

Wat me verder meteen opviel is dat de band er verkeerd op lijkt te zitten, daar waar normaal je de gesp van een bandje aan de 12 uur kant van het horloge verwacht zit dat bij dit horloge dus precies andersom.
Een hele onwennige gewaarwording. Even wat foto’s gechecked met Google maar dit blijkt dus normaal af fabriek te zijn, wellicht omdat het een model is voor de Japanse markt, wellicht kan hier iemand opheldering over verschaffen?
Maar zoals gezegd de band gaat er toch a.s.a.p. vanaf.

En dan nu de foto’s (al moet ik nog wel een beetje werken aan mijn horloge foto maak skills :slight_smile:






20 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Volledig met je eens, dial is echt prachtig, maar de band is echt een mismatch. Ik denk dat een mooie stalen bracelet dit horloge niet zou misstaan.

1 like

Omgekeerde band schijnt soort van etiquette te zijn in Japan. Dat, wanneer je een glas vasthoud bijvoorbeeld, de kijker niet tegen een lelijk uiteinde aan hoeft te kijken.

2 likes

Volgens mij gaat mismatch niet over het feit dat de band andersom gemonteerd is, maar over de materiaalkeuze wat nog het meeste weg heeft van een glimmend stuk plastic.

1 like

Gefeliciteerd met deze NA, Kijk eens bij Strapcode voor metalen banden, zij hebben speciale banden voor de cocktail gemaakt die perfect op de lugs en kast aansluiten.

Hier een foto van mijn cocktail

Ook even een aantal voorbeelden van Strapcode zelf

Hoe dan ook geniet van je horloge! :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

heel mooi, gefeliciteerd met je aankoop.

1 like

Dank voor de uitleg, ik vermoedde al dat het iets Japans zou zijn.

Het staat idd los van elkaar, maar die glimmende band, ik geef hem een paar dagen als ik er niet aan wen komt er een andere lederen band om gezien ik deze als “soort van” dresser wil gebruiken.
(Ik weet dat er teveel complicaties op dit horloge zitten en hij eigenlijk te groot is, maar het is duidelijk geen sport horloge in mijn beleving).

Dus voor nu zoek ik een lederen band maar wellicht zie ik nog iets moois van metaal, ben er nog niet helemaal over uit.

Prachtige aankoop…

1 like