NA: Seiko Presage SRPB41J1 Cocktail Time

Lange tijd mijn zinnen gezet op de ijsblauwe versie. Ik wilde namelijk graag een horloge met blauwe wijzerplaat en dan liefst lichtblauw. Houd ik nou eenmaal van. Uren zitten turen naar een SARB065 in het blauwe gedeelte totdat ie weg was. Toen maar eens een keer omgedaan in de winkel. Twijfel. Draaien, kijken: eigenlijk niet lichtblauw genoeg. Toen ik de donkerblauwe versie een paar keer op het forum zag verschijnen, vooral de NA van @Anacharsis, sloeg de twijfel pas echt toe. Toen kwam de HFLE Pellikaan om de hoek kijken: lichtblauw! Die kleur had ik nu dus al. Nou ja straks. En toen ik in “wat dragen we vandaag” een prachtige foto van de donkerblauwe Cocktail Time zag van @DennisV33, met een cognackleurige band met blauwe stiksels, was ik om.
Alleen: Anacharsis had hem voor omgerekend 270 euro nieuw gekocht bij Watchgecko, en daar waren ze “temporarily out of stock”. En ik ben geen dief van mijn eigen portemonnee. Wachten dus, wie weet hebben ze ze in december weer en kon ik hem mezelf geven als kerstcadeau. Al wachtend postte ik hem in “wat dragen we in 2019”. Dat werd opgepikt door @TAH die de zijne wilde flipperen. Snelle deal gemaakt voor dit horloge, dat al door meerdere forumleden is gedragen. Vandaag band laten aanpassen aan mijn dunne polsen en meteen naar het werk gedragen, alwaar het niemand opviel. Barbaren.
Wat een lang lulverhaal waar niemand op zit te wachten. Foto’s dan maar.

IMG_3521

IMG_3528

En gisteren in het blauwe gedeelte gekocht bandje ligt al klaar om er straks eens op te proberen.

41 likes

Wow! Fascinerend mooi horloge. Veel plezier ermee!!

1 like

Ziet er super mooi uit :slight_smile:
Leuk om te lezen ook

1 like

Super horloge Blauwbeer, draag hem met plezier:+1:
En nu nog wachten op die andere blauwe:wink:

1 like

Blijf ik een prachtige Seiko vinden. Goede smaak, ook qua automerk!

1 like

Hahaha ja dat ging ook door mijn hoofd. Maar het zou eigenlijk klaar moeten zijn. De horlogedoos is vol. En de HFLE komt straks ook nog. Op het forum gegaan en meteen koopziek geworden, en ik ben iemand die heel moeilijk dingen kan wegdoen. Ik moet me vanaf nu lange tijd gaan inhouden en veel afwisselen.

2 likes

Hier het zelfde virus, geen remedie tegen helaas.

Summary

Maar ook leuk.

1 like

Haha, herkenbaar inderdaad!

En mooi horloge, ik ben wel gevallen voor de lichtblauwe, maar deze plaat is ook zeer mooi, geniet ervan!

1 like

Mooi (klokje)! Heul veul plezier!

Iamand zei me ooit; er zijn maar twee dingen uit Italie die goed zijn. Eierstokken en leren zolen
 :wink:

1 like

Dan had Iamand ongelijk. Want: pizza, spaghetti, Lancia, Alfa Romeo, Italiaanse vrouwen.:yum:

2 likes

Hahaha, zo herkenbaar

Mooi horloge, sunburst to the max!!

2 likes

Koffie niet te vergeten!

2 likes

Racefietsen, de taal ( in welke taal klinkt “4 deurs achtcilinder” zo mooi als in t Italiaans?) en zo kunnen we nog wel ff doorgaan!

1 like

Geniet ervan!

1 like

Tof horloge :ok_hand: En de wijzerplaat schittert prachtig onder bepaalde lichthoeken van licht naar donker :grinning:

Een mooie ‘‘Beads of Rice’’ bracelet past hier ook perfect bij.

1 like

Mooi! Zat ook te twijfelen destijds maar toch voor de ijsblauwe gegaan, die ook wit kan zijn afhankelijk van de lichtinval. Veel plezier ermee en groetjes van zijn ijsblauwe neef!

6 likes

Gefeliciteerd met je Presage! Leuk om te lezen dat een foto van mij heeft bijgedragen aan je horlogekeuze. Ik hoop dat je er net zoveel plezier van hebt als ik heb van de mijne :grinning:

1 like

Jaaaa, maar deze is ook prachtig hoor. Ik weet niet of je ook bandjes wisselt maar hier zou je heel wat mee kunnen variëren. En detail: ik vind die blauwe secondenwijzer ook heel mooi. Het had net zo goed deze kunnen worden. Heb ook wel wat advies gevraagd her en der voordat ik die knoop kon doorhakken.

1 like

Dank! Ik heb een vergroting van die foto nog op mijn telefoon staan, om te helpen bij de keuze. Is een foto voor een wiskundeschrift of zo, en de zon valt heel mooi op de wijzerplaat. En dan die mooie band erbij. Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

Mijn beste,

Weer een prachtige aanwinst!!
Een fantastische wijzerplaat, waar je niet op uitgekeken raakt!!
Geniet er met volle teugen van!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like