NA: Seiko Presage SRPB43J1 "Cocktail Time"

Wanneer je hier op het forum rond struint beland je vaker dan dat het mij lief is op het “te koop” segment. Aangezien ik graag een beetje kijk of ik mijn bescheiden collectie kan aanvullen met leuke horloges voor niet de hoofdprijs, viel mijn oog op de advertentie van gewaardeerd forumbeest @Blauwbeer. De Seiko Presage SRPB43J1, (je weet wel, die ene met die fabuleuze ijsblauwe wijzerplaat) die hij te koop had staan, was de variant die mijn collectie in mocht! Omdat iemand ooit zei, goede dresswatches kan je nooit genoeg van hebben, leek het mij verkoopbaar dat mijn Claude Bernard er een mattie naast mocht hebben.

Na in contact te zijn getreden met @Blauwbeer, was de deal snel beklonken… Alleen het bezorgen. Per post , per DHL, per Postduif? Maar wat bleek, blijkt die @Blauwbeer gewoon in de buurt te wonen! Hophop in de auto en zelf ophalen die Cocktail Time dus. Onder het genot van RIVM regels, een goede koffie en mooie verhalen over horloges zat een uur later deze Seiko om mijn pols :slight_smile:.

Nu alleen nog bedenken welke strap ik erop ga parkeren… Ik neig ernstig naar een milanese strap? Hebben jullie ideeën?

Nu voordat ik mijzelf weer ga verliezen in deze werkelijk schitterende dial, tijd voor foto’s!

47 likes

Mooie NA, leuk verhaal. Geniet ervan.

1 like

Mooie dresser, geniet ervan!:heart_eyes::+1:

1 like

Mooi man! De mooie donkerblauwe band die er nu om zit past er perfect bij. Niets meer aan doen!

1 like

Klassiekertje. Mooi.

1 like

Leuke aankoop. Geniet ervan.

1 like

Hij blijft prachtig! Als ik niet die limited Blue Planet had gehad (SRPC45J1) had ik hem nooit verkocht.

Die is volgens mij zwart met blauw stiksel.

Zelf droeg ik hem het liefst op blauwe kroko:

Maar ik heb hem ook op bruin gedragen:

En honingbruin:

en bordeauxrood (stond beter bij mijn trui en sokken):

En zelfs op staal, maar die had ik geleend van de Blue Planet.

Maar er kan zoveel op. ik heb hem op het forum ook al op geel en rood gezien volgens mij.
Veel plezier ermee!

10 likes

Mooi hoor! Gefeliciteerd.
Ga je veel plezier van hebben…

1 like

Ik zeg blauwe kroko!

1 like

Nou nou, wel een lekker klokkie hoor🤗

1 like

leuk horloge hoor! Gefeliciteerd met je NA!

Ik zou persoonlijk een mooi leren cognac bandje erop doen!

1 like

Mooie aanwinst. Vooral de wijzerplaat is echt schitterend. Veel draagplezier!

1 like

Dat is best een goed idee!

Super gaaf ding! Ik vind persoonlijk op de bruine band een hele geslaagde combi!

1 like

Toch eens opzoek daarna… Wie heeft daar het perfecte adres voor?

Wellicht verkleuren de foto’s wat, maar de huidige band lijkt juist zeer fraai! Mooie nieuwe aanwinst. Groeten van z’n neefje

Edit na bovenstaande reacties gelezen te hebben. Banden 18, 20, 22mm + Oris gesp 16mm
Zoiets als bandje 6 in de advertentie?

Ik heb zelf onderstaande horlogeband. Prima kwaliteit en lekker dun voor een leuke prijs. Daarbij hebben ze quick release, dus dat is ook nog eens lekker makkelijk!

1 like

Gefeliciteerd met deze schoonheid !
Gewoon per maand een andere band.

1 like

Heel mooi, veel plezier ermee gewenst.

1 like

Gefeliciteerd :+1: