Een hele fijne zondagmiddag. De zondag begon vroeg, Formule1 fan, dus vroeg uit bed. Mijn dochter is ook fan dus zat ik niet alleen op de bank te kijken, alhoewel ze niet echt wakker kon blijven. Maar een beste uitslag en leuke race.
Voor de verandering mijn Seiko Sapphire omgedaan die van mijn vader was geweest. Helaas stond die stil wat een lege batterij zal zijn geweest. Inmiddels nieuwe batterijen besteld dus even wachten tot dat die binnen zijn.
Moeders de vrouw en beide dochters zijn gaan werken dus dan maar richting de hobby/werk kamer om aan beide zaken te werken.
Hier op het forum kwam ik de Seiko Presage SRPK48J1 en de SRPK46J1 tegen wat ik beide mooie exemplaren vond. Ik ben toch wel liefhebber van de Presage modellen.
Met mijn SRPH78J1 ben ik nog steeds erg blij en dat is zowiezo een blijvertje.
Hoewel ik de SRPK46J1 eerst wilde gaan bestellen begon ik toch te twijfelen, na nog eens goed beide exemplaren vergeleken te hebben toch gegaan voor de SRPK48J1.
Uitgekomen bij SeriousWatches waar ik ook de SSC813P1 kon inruilen. De communicatie verliep erg prettig en de deal was snel rond.
Inmiddels een bescheiden collectie van 6 stuks en de HFLE op komst toch maar eens kijken of ze allemaal wel genoeg draagtijd krijgen.
Voor mijn horloges heb ik niet de hoofdprijs betaald en ik bezit ook geen 1000+ kostende exemplaren. De Seiko SSC813P1 heeft het veld moeten ruimen. Hoewel ik het nog steeds een mooi horloge vind pakte ik er toch minder naar.
Ik mag nog niets te koop aanbieden hier en verkopen op MP vind ik toch ook niet alles, je weet maar niet wat je aan de deur gaat krijgen.
Dus inmiddels de SRPK48J1 aan de collectie toegevoegd.
Afgelopen week het pakketje mogen ontvangen en het was goed ingepakt aangeleverd. Een lekkere stroopwafel erbij en het feestje was compleet.
Voor mij mijn eerste horloge met vlindersluiting (als ik dat goed zeg) die veel te ruim zat. Voordat ik met inkorten begon toch maar even kijken hoe ik dat het beste kon doen. Dus even wat tips van het forum gehaald.
In de band zaten dus van die pennetjes met busjes wat niet mijn favoriet is om in te korten. Eruit ging wel maar hoe terug erin?
Na nog eens op het forum te hebben gekeken zag ik dat er op de schakels een opening iets ruimer was waar dat busje precies in kon. Schakels in elkaar leggen en pennetje er terug in.
Er moesten maar liefst vier schakels tussen uit. En nu zit die voor mij prima, ik heb dunne polsen.
Dus toen ik eenmaal door had hoe het moest was het niet veel werk.
Maar in ieder geval ook erg blij met deze aanwinst.
Fijne zondag